Nettene er fulle av galskap

Categories M drømmer

De siste nettene har jeg drømt mye merkelig. I natt drømte jeg om sopelimer som ble levende og fòr rundt i huset og smashet ting. Det var en lek; ikke skummelt. Men jeg ødela stuebordet og et par småting til her i huset med å “leke” med sopelimene…. I går kom denne drømmen til meg:


 

Jeg drømte at jeg var på tur med hunden min som var valp i fjellet. Pappa og Solvår var også der. Det dryppet fra de mektige grantrærne langs sidene av den oransje, sandete veien. Plutselig kommer en mann gående. Pappa og Solvår kjente ham. Han går forbi oss, og så rett inn i den mørke skogen. Vi følger veien videre.

Plutselig er vi inne i et stort hus. Kanskje et hotell? Det ser dyrt og flott ut. Jeg har vert her før en gang, for noe er så kjent. Jeg ser plutselig et bilde på veggen som virker kjent og utbryter « Det ligner på bestemora til Sølvi-Oline!» En dame som går forbi hørte meg, og sier at det er henne. Hun hadde grunnlagt dette stedet.Vi går inn på et kjøkken som også ser merkelig kjent ut. Sølvi-Oline (som plutselig er der) sier at her har vi jo vert før, og jeg sier at jeg husker det, selv om jeg ikke husker helt hvorfor vi var der.

Vi går inn i en heis som går nedover. Det rister noe helt enormt. Hunden blir skikkelig redd og skjelver. Jeg setter meg ned ved siden av henne, og klapper henne betryggende.  Da velter hun seg over på ryggen, og lar meg klø henne på magen, mens hun piper nervøst. Når vi er fremme, hopper vi av toget på jernbanestasjonen, og jeg våkner.


 

Det er unormalt for meg å drømme så masse, men jeg synes det er ganske morro:) Det er så mye sprøtt som dukker opp…

3 kommentarer

3 thoughts on “Nettene er fulle av galskap

  1. Tonjewestolsen: Jeg kan prøve å få det til, ja;) Bare send meg et bilde til [email protected]. Det gjør ikke noe om bildet ikke har så god oppløsning, og jeg kan lett endre farger osv etter dine ønsker.
    Kan ikke garantere at det blir fint, men jeg kan prøve:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *