Oppsummering fra praksis de siste ukene.

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå har jeg tilbrakt tre uker i praksis som lærer i sjette klasse. Det har vert utrolig spennende og gøy å få prøve seg skikkelig i det yrket jeg skal ha i fremtiden.

Tror ikke jeg kunne ha vert heldigere med hverken skolen, praksisgruppa eller praksislæreren. Elevene var også helt supre! Selvsagt er det ikke bare lett heller. Plutselig å bli kastet ut i noe helt nytt. Det er mange ting å tenke på, og mange ting som jeg ikke kan. Jeg merker uansett at jeg allerede har lært en masse på bare tre uker. Selv om det er tusenvis av andre ting jeg må bli flinkere på, har jeg nå fått litt innsikt i hvordan det faktisk er å være lærer, og det er en skikkelig omfattende og betydningsfull jobb! Jeg tror virkelig jeg har valgt rett, selv om jeg vet at det kommer til å bli enormt travelt og stress…

Har i løpet av perioden hatt matte, tekstil, kor, matpauser og prøver, vakter i friminuttene og vert med på møter etter skoletid. Dessuten fått litt innblikk i en mobbesak og hvordan slike løses, og fått være med på enkelte elevsamtaler. Jeg er utrolig glad for at læreryrket antagelig Aldri kommer til å bli ensformig og kjedelig: hver dag er forskjellig og uforutsigbar. Det er det som er så gøy, og utfordrende med å arbeide med mennesker…

Tror ikke jeg legger ut noen bilder av den skjønne klassen, for jeg er så usikker på hva jeg egentlig har lov til… Du kan få se et av oss i praksisgruppa i stedet (med vår flotte praksislærer helt til venstre) 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *