Vi jenter tror andre leser tankene våre… (oversettelse for tannleger)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Vi jenter er litt kjent for å ikke alltid si helt klart hva vi mener. Som: “Neeeeij… Du ikke bli med meg…”- En setning som betyr det stikk motsatte. Jeg har oppdaget at dette blir helt ekstremt når jeg er hos tannlegen. Et eksempel kan være da tannlegen spurte om jeg hadde det bra:

Ja (Jo, jeg klarer meg ganske godt med tanke på at dette er det værste jeg utsetter meg for i løpet av et år)

Jaaa (Ikke så veldig bra, men jeg klarer meg litt til)

Njaa, litt (Nå er det rett før jeg mister kontrollen)

Jeg føler meg litt dårlig (Jeg hører deg nesten ikke, ser svarte prikker, og er muligens sekunder fra å besvime. Dessuten tror jeg hjernen min bader i bommull…)

 

Kom helt til det siste punktet i dag, og måtte ta en lang, pinlig pause mens tannlegen og assistenten stresset rundt for å prøve å finne ut hvordan de kunne roe meg. Kalde kluter på pannen og sukkervann pluss masse tid gjorde til slutt at pusten ble noenlunde normal, jeg besvimte ikke, og jeg klarte å fullføre fyllingen.

 

Føler meg så flau og ynkelig for at det er sånn, men det går virkelig ikke an å gjøre noe med det! Igjen er det heldigvis enda et år til torturen fortsetter…

Tipper jeg er den eneste som har fått sukkervann hos tannlegen!?

4 kommentarer

4 thoughts on “Vi jenter tror andre leser tankene våre… (oversettelse for tannleger)

  1. jeg har nok aldri fått sukkervann, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i dette, jeg har tannlegeskrekk så til de grader og jeg kan bare håpe det vil bli bedre med tiden.

  2. LivinMyLife: Huff, ikke noe greit! Jeg trakk to da jeg fikk reguleringen, og det var mer enn nok… Noe av det ekleste jeg har gjort:S

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *