Herlig Stjerneskinn og Lykkerus

Categories E Natur og Turer

Har du lagt merke til at du først ser stjernene skikkelig når du våger å gå inn i mørket?  Det er utrolig hvor mye vakrere naturen blir når en kommer seg litt bort i fra sivilisasjonen og det menneskeskapte. Et annet eksempel på det samme er hvor mye viktigere venner blir når en får det usosiale pc-spill-livet på avstand…

På samme måten kan det faktisk også være med Gud. Når vi får tingene i denne verden litt på avstand, er Gud mye nærere, større og mer fantastisk enn vi kunne drømt om. Noen ganger gjelder det bare å komme seg bort fra alt det blendende som tar oppmerksomheten for å se det som virkelig betyr noe…

 

Grunnen til at jeg begynte å filosofere over dette var at jeg hadde en herlig kveldstur med hunden i dag! Vi jogget en liten tur i stjerneskinnet. Tok oss en avstikker langs en vei helt uten gatelykter. Merket at det var litt uggent å gå inn i mørket på den måten. Inn i det ukjente. Men da jeg gikk inn i mørket forandret alt seg. Hver av stjernene ble mye lysere! Det var som om et helt nytt univers åpnet seg. Et nytt perspektiv. Det var en opplevelse som var utrolig mye bedre enn den begrensede verden som lyktestolpene viser. Naturen er utrolig skjønn! Anbefaler DEG å ta en tur ut for å sjekke stjerneskinnet snart!

Noe annet som er ganske herlig er den nye pcen min! Koser meg med å skrive på de flotte knappene, lagre favoritter på den klare skjermen, og installere nye og gamle programmer…  Jeg har et sånn øyeblikk nå hvor alt føles perfekt! Tror jeg må lag en liste over positive ting:

*Ny PC*Herlig Tur*Tilbrakte dagen med Andrea*Er nydusjet etter joggeturen, og føler meg fresh*Skal snart sove*Har alt jeg trenger*Fri i morgen*

Livet er deilig! Hva er du glad for?

2 kommentarer

2 thoughts on “Herlig Stjerneskinn og Lykkerus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *