Første skoledag i morgen

Categories tanker, tro og filosofi

Nå er jeg snart klar for senga. Må komme meg litt inn i legge-seg-tidlig-rytmen. Fremover skal jeg ta bussen fem på seks hver morgen! Det vil si at jeg må stå opp klokka fem! Heldigvis får jeg en litt myk start, for i morgen trenger jeg ikke ta bussen før halv åtte.

Blir utrolig spennende å begynne på universitet! Jeg gleder meg! I dag bestillte jeg forresten Macbook pro, så det blir heelt supert! Dessuten er timeplanen min mye greiere enn først antatt (de oppdaterte den på hjemmesiden nylig) Nå skal jeg ha fri hver mandag, og har ellers undervisning fra 8-12. Er hjemme klokken 14 hver dag:D

Jeg vil forandre meg dette året

Da jeg begynte på videregående hadde jeg et mål om hvordan jeg ville forandre meg: Jeg ville bli flinkere til å “pynte meg” Jeg hadde fått av reguleringen. Jeg kjøpte meg linser, for nå hadde jeg endelig råd til å betale dem selv. Jeg sminket meg også litt oftere. Dette sked litt ut etterhvert, og ble mindre viktig. Allikevel har disse tre årene forandret meg enormt! Jeg har blitt mye tryggere på hvem jeg er, og hva jeg står for. Det er utrolig herlig!

Nå har jeg hovedsaklig tre mål:

*Bli flinkere til å hjelpe til hjemme, og holde det ryddig i huset. Jeg er altfor dårlig å prioritere å være hjemme, og får nesten abstninenser av å ikke være med venner etter skoletid… Bør skjerpe meg!

*Bli en bedre venn. Jeg har kjempelyst til å holde kontakten med alle vennene, og det blir vanskeligere og vanskeligere ettersom folk flytter, og bor lenger borte. Jeg vil invitere folk hjem på middag og filmkvelder, og rett og slett være en venn, og bety en forskjell for de jeg kjenner.

* Prioritere tid med Gud. Jeg vil bli enda bedre kjent med Gud, og hans vilje for meg. Jeg vil oppleve Enda Større mirakler og overnaturlige bønnesvar. Jeg vil vandre enda nærere Guds vilje!

Håper jeg klarer å holde målene mine! Blir spennende å se hvordan disse fire årene vil forandre meg!

 Hva skal du gjøre det neste året, og hva er målene du setter for deg selv?

(Beklager evt. skrivefeil, årker ikke korrekturlese nå – har alt skrevet dette innlegget to ganger, for nettet klikka-.-)

2 kommentarer

2 thoughts on “Første skoledag i morgen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *