Takknemlighet

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg hørte en gang om at det å takke kan gjøre folk friske. Det har vel noe med placebo-effekten å gjøre. Du fokuserer på det positive. Du trekker frem alle de gode tingene. Dette gjør at smerter kan forsvinne. Det gir deg livskvalitet. Det er utrolig GENIALT hvordan mennesket fungerer. Jeg kunne faktisk godt tenkt meg å lært mer om psykologi og sånt… Poenget mitt er at å ha en takknemlig holdning gjør livet lettere. Det er vitenskapelig bevist.

Kanskje er det derfor bibelen sier:

Takk Gud under alle forhold!
For dette er Guds vilje med dere i Kristus Jesus.
 1.tess.5.18.

Jeg skriver om takknemlighet fordi jeg ble oppfordret til det på bloggen UKID. Og jeg sender herved utfordringen videre: skriv om det du er takknemlig for!

Noen få av de tingene jeg er takknemlig for finner du nedenfor her: 

Utrolig gode venner.

Det gir livet mening å kunne være der for noen. Andre ganger trenger jeg at noen er der for meg. Jeg blir så glad når jeg og vennene har funnet på noe sammen. Når jeg blir bedre kjent med noen.

 

Fint vær og vakker natur

Gjør meg glad! Etter en lang og tung dag er det nesten ikke noe som hjelper som et skybrudd, og klare solståler som varmer huden. Det er så mye vakkert rundt oss! 

 

 

 

 En familie som er glad i meg, og bryr seg.

Familien er kjempeviktig, og de har brakt meg her jeg er i dag. Det er jeg super-takknemlig for!

 

En himmelsk Far som alltid er der. 

Han kan hjelpe meg igjennom alt. Jeg har alltid håp, og jeg får oppleve så utrolig mye spennende i livet mitt!

  

Jeg er frisk, jeg er fri, jeg har en mening i livet, jeg har mat, hus, og komfort, jeg trives på skolen, jeg gleder meg til fremtiden. Jeg er så takknemlig for at jeg har alt dette!

Hva er du takknemlig for? Send en kommentar, eller skriv et eget innlegg!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *