I natt var jeg i fengsel

Categories M drømmer

I natt ble jeg satt i fengsel. Det hele var selvsagt en misforståelse. Tankene kom flyvende mot meg etterhvert- Klarte ikke å fordøye alt på en gang. Hva med skolen? Det gikk en frysning nedover ryggen min. Jeg ville gå glipp av de te første månedene på lærerskolen! Jeg og venninna mi ble fulle av spørsmål. Hvorfor fikk vi ikke en rettsak?

Vi hadde to femtilapper. Det var mye på dette stedet! Det var ikke alle som hadde penger, og vi gikk glade og fornøyde til kiosken. Der kjøpte vi et brød på øverste hylle. Kiosken var et stort rom med alle slags varer. Vi kjøpte noe godt til oss selv også, siden vi følte oss så rike.

Jeg måtte tisse. Visste ikke helt hvordan jeg skulle tilkalle vakten. Jeg holdt meg litt til, og kikket meg rundt. Vi fikk besøk i cella. Hun snakket litt med oss, men kunne ikke svare på noen spørsmål. Jeg nevnte at jeg måtte på do, og hun pekte talende på veggen. Jeg gikk bort, og lurte på om det var en slags hemmelig dodør. Begynte nesten å gråte da jeg så at “doen” var en boks som satt inni veggen. Jeg trakk den utt, men litt for langt. Nå var det vann på gulvet. Jeg fikk mine to venner til å snu seg, og gjorde mitt fornødne, Da jeg skulle ta papiret var det vått, og det var noe gammelt unnertøy der også. Ikke noe serlig å tørke seg med,

Gjesten vår hadde gått ut da jeg ba henne snu seg. Hun satt på andre siden av gangen utenfor. Jeg fikk en lys ide! Døra stod enda på gløtt, og jeg sprang mot den. Det var mørkt i gangene. Jeg løp nedover, og vnninna mi fulgte på. Plutselig så jeg en vakt lenger nede i gangen. En gammel dame med lykt. Venninna mi og jeg bråstoppet, og prøvde å late som om vi skulle ha noe på bibelioteket. Jeg studerte alt nøye, for at ingen skulle skjønne at vi hadde rømt…

Det var omtrent nå at jeg våknet fra drømmen. Helt på slutten var det som om jeg visste at det var en drøm, men jeg visste også at fengselsoppholdet var ekte. Jeg klarte ikke å våkne. Når jeg endelig våknet ville jeg helt tilbake til drømmen, for det var så spennende. Drømmene mine slutter alltid når det er spennende! Dumme alarm…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *