Gode grunner til å bli lærer

Categories tanker, tro og filosofi

Det er mange gode grunner til at jeg vil bli en lærer. First Things first:

*De tre beste grunnene sier jo seg selv: Juni, Juli og August!  Det at lærere har mye fritid er absolutt ikke å forakte! Lange ferier, korte arbeidsdager… Digg! Selvsagt må man jobbe litt utenom skoledagen, det er jeg fullt klar over, men allikevel! Og når jeg får barn passer arbeidstidene med ungene sin skolegang…!

*En annen grunn er at man kan få jobb omtrent hvor som helst! Lærere trenger de overalt! 

*Det tredje punktet er at ingen dager er like. Dette kan jo diskuteres, men jeg mener at det er mest positivt. Selvsagt er det noen dager som er vanskelige, og utfordringene vil nok komme, men jeg tror at utfordringene vil utvikle meg som person. Det er mye viktigere enn å ha en kjedelig og forutsigbar jobb.

*Jeg får jobbe med mennesker! Igjen kommer det med at det aldri blir kjedelig, og dessuten passer det meg utrolig godt! Jeg elsker å hjelpe. Derfor vil jeg gjerne ha muligheten til å være der for noen. Jeg har også alltid likt å lære bort, jeg har faktisk gjort det helt fra barneskolen til nå, til medelever osv.  

 

Så jeg gleder meg til å begynne på lærerskolen! Jeg ser ikke helt klart for meg hvordan jeg skal arbeide; hvor gamle barna skal være, eller hvilke fag. Men det er greit å ha flere muligheter, og så får jeg se hva det blir til etterhvert. Når jeg ser på alle disse grunnene til å bli lærer skjønner jeg nesten ikke hvorfor ikke alle vil bli det;)

 

Hva har du tenkt å bli, og hvorfor? 

2 kommentarer

2 thoughts on “Gode grunner til å bli lærer

  1. jeg kan se for meg at du vil bli en veldig god lærer, du virker som et veldig åpent og varmt menneske som engasjerer deg veldig lett, og bryr deg om folk rundt deg, og det er virkelig gode kvaliteter å ha.
    selv passer jeg nok ikke til å bli lærer, men jeg vil jeg av hele mitt hjerte bli forfatter, og jeg holder jo på å skrive en bok nå, er blitt ferdig med det første utkastet så er begynt på mitt andre. å få den utgitt er drømmen, å kunne leve av det jeg elsker, for er det noe jeg er fantastisk glad i er det ord, jeg får aldri nok av dem, med ord kan man bygge nye verdener 🙂

  2. Hmm..Selv kunne jeg aldri vært lærer. Hadde jeg møtt en versjon av meg selv der, så hadde kjemien blitt ekstremt dårlig og dårlig kjemi i klasserommet er ikke bra! Har en del erfaring med det. Men, jeg tror du vil passe som en Kunst og Håndtverklærer iallfall! 🙂
    Har ingen peiling på hva jeg skal bli, selv..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *