Muffinskake

Categories S Mat

Blir litt teit å legge ut oppskriften på denne kaka siden det var en ferdigpakke, men jeg kan jo fortelle hvordan jeg laget den! 

Muffinskake: 

Begynte med en pose med muffinsmix. Fulgte anvisningene på pakken, men i stedet for å helle røra i muffinsformer ble den plassert i en kakeform (vi var tom for muffinsformer)! Steketida var omtrent den samme, men jeg sjekket flere ganger innimellom for å få den passe stekt.

Frosting og pynt til Muffinskaka: 

For å pynte muffinskaka laget jeg en slags frosting. Jeg pisket eggehviter (3 stk), og spedde på med ca 2 dl. melis etter at eggene hadde blitt stive og fine(kast oppi til det smaker søtt nok!). Blandingen skal være så stiv at du kan snu bollen opp-ned uten at noe faller ut. Deretter blandet jeg oppi litt sitronekstrakt, bare for smakens skyld. Dette smurte vi utover kaka. Siden det ble så mye glasur igjen, tok vi konditorfarge i resten og brukte noe av det til å pynte kaka. (Det hadde nok holdt lenge med to eggehviter). I tillegg drysset vi på litt rosa pyntekuler!

 Resultatet av dette litt spesielle forsøket ble overraskende bra! Jeg er i hvert fall fornøyd:) Ida, Maimona og jeg Koste oss i hvert fall stort!



 

3 kommentarer

3 thoughts on “Muffinskake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *