Egendesignede Strikkesokker

Categories A Hobby

Sokkene har jeg faktisk selv designet, ja:) Den greia med lang, boblete hals blir nesten som leggvarmere i tillegg til sokker. Herlig på kalde vinterdager! Nå som jeg er på ferie får jeg god tid til håndarbeid og hobby-syslerier, og har fått strikket to par av slike sokker nå. I tillegg har jeg et rødt og hvitt et fra tidligere…

Forresten ble bloggen min vurdert! Skikkelig hyggelig. Om du skulle være interessert i å lese den, eller få en egen vurdering, gå inn på bloggen til Karoline

8 kommentarer

8 thoughts on “Egendesignede Strikkesokker

  1. Puttekassa: Det gjør de! Liker dem skikkelig godt! Det er ikke noe stort triks, da.. Bare rette og vrange rekker;) Men det blir skikkelig tjukt og godt!
    Får forresten ikke til å se bloggen din? Alt forsvinner, liksom:/

  2. Søte var de, hvertfall:)
    Forsvinner alt på bloggen min? Åi! Hvilken nettleser bruker du da? (Ikke at jeg har peiling på om det har noe med saken å gjøre men). Hm… kanskje du kan prøve å åpne den i en annen nettleser? Jeg vet den funker med google chrome og explorer for det har jeg testa:)

  3. Puttekassa: Å! Nå er den tilbake:D Digger noen av de tingene du har heklet! Dumt den sommerfugl-oppskriften ikke var til å finne;)

  4. Hei! elsker sokkene dine. men hvordan har du laget den boblete delen? jeg vil sååå gjerne vite det, men finner de tikke noe sted.
    :):):) setter stooor pris på svar!:)

  5. iden: Litt vanskelig å svare når du ikke har lagt igjen noe epost-adresse, men får håpe du sjekker inlegget igjen:
    Jeg strikket fire runder med vrange masker, og fem runder med rett. Hvis du bruker to ulike farger blir det slik hvis du vil ha svart utenpå “boblene” og hvitt innimellom:
    4 runder svart, vrangt.
    4 runder hvit, rett
    1 runde svart, rett
    Gjenta de tre punktene. (Den ene rett-runden er nødvendig for å ikke få en “stygg” hvit strek på hver svarte boble.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *