Love Conquer Hate

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det er forferdelig med alle de vonde følelsene som svever rundt. Det er så uforståelig. Så urettferdig. Men for å bekjempe slike hataksjoner må vi vise kjærlighet! Jeg likte virkelig et sitat jeg kom over på facebook:

“If one man can show so much hatret. Imagine how much love we can show together!”

 

“Kjærligheten 

utholder alt,

tror alt,

håper alt,

tåler alt.”

1.kor.13. 

Vi bekjemper hatet med kjærlighet sammen! Ikke ved hjelp av å diskutere og beskylde hverandre, men ved å tilgi og oppmuntre.  

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Love Conquer Hate

  1. du tar så vakre bilder, og du kommer med så vakre ord, bildene dine lindrer og gir håp.
    jeg er så bekymret for disse hat-aksjonene selv, det skremmer hvordan hatet kan gro frem slik som dette, jeg ser hatet for meg som noe hardt og metallisk som tar bolig i menneskesjelen, og som kun kan fordrives med kjærlighet, medfølelse og ikke minst håp. selv kan jeg ikke hate, jeg er ikke i stand til det. jeg ser på hat som ondskap, eller hvordan ondskapen starter. hat leder bare til mer hat, og hvordan kan en verden eller et land overleve om så mange hater?
    du er et så utrolig varmt og godt menneske, jeg trengte dette akkurat nå, å se vakre glimt fra en vakker sjel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *