Hedmarktoppen – Highlights

Categories G Reise og ferie

Før høydepunktene må jeg ha en liten oppsummering av den siste dagen på hedmarktoppen. Hvis du vil lese om de andre dagene:

Dag 1

Dag 2

Dag 3 

 

OPPSUMMERING: 

Søndag var den siste dagen på Hedmarktoppen. Heller ikke denne morgenen fikk vi oss til å bli med på Aerobicen…. Vi traff ei hyggelig jente: Elise, og var en tur i Bønnerommet før møtet. På møtet talte Stephan Christiansen igjen. Vi hadde også nattverd og selvsagt lovsang. Stephan snakket videre på prekenen “13 punkter for å få en sterk ungdomstid”.(se dag 3 ovenfor) 

 

Etter møtet var det på tide å komme seg hjem. Så til høydepunktene i helga for meg:

Gode venner:

Jeg og Caroline ble utrolig gode venner på turen! Vi hadde aldri vert med hverandre alene før, og allikevel koste vi oss stort! Vi kunne snakke helt fritt, og be sammen. Sånne gode vennskap er utrolig dyrebart, og difinitivt et av høydepunktene på turen for min del:) Fikk noen få nye bekjente, men kunne nok vert litt flinkere å ta kontakt. Det er rett og slett ikke min sterkeste side…

 

Å be i felleskap:

I et koselig rom under Hedmarkhallen var det alltid åpent, rolig lovsang, og tente stearinlys. Her var det muligheter for å komme å ha en stille stund. Be eller lese i bibelen, eller bare få ro til å tenke. Jeg og Caroline tok flere ganger turen inn hit. Både for å være med på bønnemøtene hver morgen, og for å få litt ro i de ellers ganske begivenhetsfulle dagene.  Det å be sammen med andre er utrolig styrkende, og det var nettopp det vi gjorde på disse morgen-bønnemøtene. Først ba alle sammen felles, deretter delte vi oss opp i mindre grupper, og ba for og med hverandre. Nydelig!

 

Fint vær, og god stemning

 Vi koste oss virkelig, og tok alt med ro. Null stress! Det var også stort sett fint vær, og omgivelsene var så vakre! Utsikt over hele Hamar, og store deler av mjøsa. Fullmåne og solnedganger. Rene paradiset! 

 

Folk som møter Gud 

På møtene var det også en helt fantastisk stemning! Mange gikk frem for å ta imot Gud, for å motta gaver fra Ham, for å bekrefte en bestemmelse, eller for å bli bedt for. Hvordan menneskene ble berørt av Gud kan nesten ikke beskrives. Noen begynner å strigråte, noen begynner å le, eller glise. Andre igjen ser uberørt ut mens det skjer store omveltninger inni dem! Gud møter deg der du er… Herlig å høre bare noen få av historiene til folk som var frelst og hadde møtt Gud!

 

Mye ny lærdom 

Mye av det talene handlet om passet godt inn i min situasjon, og det er sånn det skal være! Jeg ble både oppmuntret, og utfordret på mange ting. Noen ting gjorde jeg feil (Gud minnet meg på noe jeg skulle gjøre, men jeg hørte ikke før det var for sent), mens andre ganger lyttet jeg til det Gud sa, selv om det var vanskelig! Feil er noe av det vi lærer best av, og når jeg gjorde noe riktig er det også en stor oppmuntring og noe jeg kan ta med meg!

 

Alt i Alt en Meget Vellykket tur! 

 

1 kommentar

1 thought on “Hedmarktoppen – Highlights

  1. Så fine bilder! Elsker toppen! 🙂
    Lurte på om du ville ta deg tid idag til å titte innom bloggen min, å hjelpe meg med en innsamling jeg holder på med til en flyktningsleir! Setter stor pris på det! Takk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *