Som dine dager er

Categories tanker, tro og filosofi

 “Som dine dager er, skal din styrke være.5.mos.33.25.

-Var omtrent det første Caroline sa til meg etter den første natten på Hedmarkstoppen. Hun hadde ikke sovet hele natta, stakkar, men hun hadde i hvert fall fått tid til å gruble på dette bibelverset. Vi visste ikke hvor det stod hen, men jeg søkte det opp med en gang jeg kom hjem. Ble litt overrasket over å finne det i mosebøkene, faktisk! Men nok om det.

 

Som nevnt hadde jeg akkurat våknet, og skjønte egentlig ikke helt hva det betydde. Men etter litt hjelp fra Caroline skjønte jeg det. Hvis du har lette dager blir styrken din deretter. Har du vanskelige dager, vil styrken vokse slik at du klarer også disse dagene. Det er ikke noen hemmelighet at vi blir sterkere av motstand (hva hadde et treningssenter vert uten dette prinsippet…)

Dette bibelverset er et løfte. Et løfte om at vi skal få kreftene som trengs. Hvis dagene er tunge, får vi kreften til å bære dem. Det er godt å vite. 

 “Som dine dager er, skal din styrke være.”  

 

1 kommentar

1 thought on “Som dine dager er

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *