Å brenne for noe

Categories tanker, tro og filosofi

Gjennom Ild og Vann og stormer. Du gir ikke opp, og vil ikke snu! Dette er noe du brenner for!

Jeg tror at det er utrolig viktig for oss mennesker å gjøre noe som vi selv synes er viktig.  Disse tingene gjør deg ikke sliten. Du går ikke lei, fordi du vet at det er verdt det! Jeg tror at det jeg brenner for er vennene mine. Jeg går ikke lei av å hjelpe venner, uansett hvor mye de klager og maser. Jeg vet at det er verdt det hvis jeg kan gjøre en forskjell. 

Et annet eksempel (som egentlig var grunnen til at jeg skrev dette innlegget) er kjæresten min; Thomas. Han brenner virkelig for lovsang. Vi ble kjent gjennom lovsangsteamet som han startet; Devoted. Der har jeg gått i ca 4 år nå! Det som virkelig viste meg hvordan Thomas brenner for å lovsynge, og for å åpne dører for at andre kan få lovsynge, var de såkalte Worship Nights. Det er lovsangskvelder på Betania hvor alt handler om å slippe alt annet, og fokusere på Gud. Disse kveldene er det Thomas har hatt ansvaret for.

For å sette deg litt inn i situasjonen: Thomas er jevnt over ganske lei av arbeidet i menigheten; det har blitt mange sene kvelder med rydding, og mange, lange dager med planleggingsmøter. Men når det gjelder lovsangskveldene er han ikke lei! Han er utrettelig! Som: alt makter jeg i ham som gjør meg sterk. Fil.4.13. Han styrte på,  og laget tidenes program, og sceneshow, og tenkte på denne kvelden i ukevis før den fant sted.


Hvis du ikke gjør noe som du brenner for, så bør du finne ut hva det er, og gjøre noe med det! Det er så verdt det å ha noe å leve for. Noe du gjør som du vet har mening:)

Hva brenner dere andre for? Jeg er spent!
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *