Øya

Categories H bok

Tittel: Øya

Forfatter: Victoria Hislop


Innhold: Romanen handler om en leprakoloni på Kreta. Alexis, en ung jente som interesserer seg for arkeologi, begynner å grave i fortiden. Ved hjelp av en gammel venninne av moren oppdager hun en dramatisk og spennende historie, som forklarer hvorfor moren alltid har fryktet fortiden sin. Samtidig får hun også noen åpenbaringer angående sin egen fremtid.

Min Mening: Jeg synes det var spennende å lese om livet i og utenfor øya, som på mange måter er et fengsel, men samtidig en oase. Boka er forståelig, og greit skrevet, litt tyngre enn en del av det jeg har lest før (tyngre enn Twilight, lettere enn Sofies Verden). Romanen var ganske fengende, og gjør at jeg kunne forstå alle de dramatiske følelsene til hovedpersonene, selv om vi i løpet av boka blir kjent med mange slike.

Jeg vil gi boka karakteren 4. Verdt å få med seg, og en fin moral på slutten om å fokusere på det positive, men den når ikke opp til toppen av karakterskalaen

1 kommentar

1 thought on “Øya

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *