Tips: fjerne kviser og lignende i Photoshop.

Categories L Foto, Design og Redigerings-tips

Dette er faktisk veldig enkelt! Det fungerer både på kviser og andre lignende ting, for eksempel føflekker.

*Åpne et bilde i Photoshop. Jeg fant et bilde på nettet for å vise poenget. For å åpne et bilde, trykk på file-open.

*Zoom inn til probmelområdene blir godt synlige. Dette kan du gjøre ved å trykke på Ctrl og + samtidig.

* Nå må du velge flekkfjerner-vertøyet(Spot healing brush tool) som ser ut som et plaster.

* Velg en passende størrelse på penselen ved å høreklikke, og dra opp størrelsemåleren. Velg en som er litt større enn selve kvisa. Deretter tegner du bare over de flekkene du vil fjerne.

*Slik ble mitt resultat:

Du kan selvsagt, som med alle vertøyene, også bare bruke det til å leke, og prøve deg frem. Her har jeg for eksempel fjernet munnen… (Klønete og teit jort, men bare for å gi dere noen ideer, og en mulighet til å gjøre det enda bedre selv.)

Var dette nyttig?

Kunne du dette fra før av?

3 kommentarer

3 thoughts on “Tips: fjerne kviser og lignende i Photoshop.

  1. Kan det fra før ja, men jeg bruker heller det andre verktøyet under det plasteret(eller var det over – ihvertfall så får man det frem ved å høyreklikke på plasteret). Husker ikke hva det heter, og får ikke sjekket det siden jeg sitter på en annen data nå som ikke har PS. Jeg synes plasteret ikke fungerer skikkelig, fordi det skaper ujevnheter.

  2. Cathrine E. N: Å! Takk for tipset! Det skal jeg teste ut:) Har ikke brukt noen av de verktøyene noe serlig, for jeg har aldri visst skikkelig ha de er til. Før har jeg brukt clone-tool til å gjøre lignende ting, men dette er jo mye lettvinnere til kviser o.l.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *