Hva om det bare er en sommer igjen?

Categories tanker, tro og filosofi

Det skjer med alle før eller senere; du mister noen du kjenner, og så begynner du å tenke. Finnes det et liv etter døden? Hva skjer når man dør? Det ble en del samtaler om slike ting i går på Jesusgruppa, etter at en lærer nettopp gikk bort. Heldigvis kunne vi trøste oss med at han var en kristen, og i himmelen nå.

Men jeg har et spørsmål til deg: Hva i alle dager hadde du gjort hvis du fikk vite når du skulle dø? Hvis dette var din siste sommer her på jorda.

Jeg er ikke sikker på hva jeg ville gjort. Sluttet skolen og reist verden rundt for å oppleve masse? Gått videre i hverdagen, og nytt hvert sekund? Brukt all tid på noe som kan bety noe for andre (veldedighet osv)?   Det er vanskelig å si. Hvis jeg kjenner meg selv godt nok hadde jeg valgt noe midt i mellom. Jeg prøver alltid  “to bite off more than i can chew” -å gape over for mye. 

  

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *