I mourn for the loss of thousands…

Categories tanker, tro og filosofi

“I mourn the loss of thousands of precious lives, but I will not rejoice in the death of one, not even an enemy…Darkness cannot drive out darkness: only light can do that” Martin Luther King, Jr.

 

Jeg merker at dette her med at Osama Bin Laden er drept gjør meg sint og trist og fortvilet. Ikke fordi jeg sørger så enormt på hans vegne, men jeg blir så enormt skuffet over at folk kan skrive “Endelig er han drept.”

Det er for kaldt!

Av de følelsene som melder seg velger jeg sorg. Sorg er et utrykk for kjærlighet. Sinne kommer av hat. Ble glad da jeg fant dette sitatet av Martin Luther King jr. på en blogg🙂

Folkens: Det er ikke bare ondskap i verden! Vi må gripe tak i all den godhet vi finner; tilgivelse, glede, lykke, og overbærenhet. Oppfordrer deg til å gjøre det med vennene dine i dag. Gi dem litt mer enn de fortjener; Spre litt  mer godhet i verden! Det kan nok komme til nytte…

 



 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *