En mer idyllisk helg skal man lete lenge etter! (Dag 2)

Categories E Natur og Turer

Jeg våknet ganske tidlig lørdags morgen. Jeg har en tendens til å gjøre det (takk Gud for at jeg er A-menneske!). Hadde sovet ganske godt til tross for at det var ganske kaldt. Frøs i alle fall når jeg våknet. 

I sekstida bestemte jeg meg for å gå ut på en morgentur, siden alle de andre sov. Jeg snublet av gårde på beina (den forstuede foten er mye bedre, og bare litt plagsom nå). Jeg satte kursen oppover elva, for der var det lite vann, og fint å gå på steinene. Etterhvert ble det litt kronglete og mer vann i elva, og jeg tok fatt på bjørkeskogen med nesa vendt mot en flekk med sol mot toppen.


Under ser du toppen jeg var på. Tok bilde av den da jeg kom ned igjen. På vei ned ble jeg overrasket over hvor langt jeg hadde gått. Litt irriterende også, for det var ikke like lett å komme seg gjennom skogen. Masse lumske hull til å vrikke vonde foter fast i. 

Da jeg kom ned i lavvoen igjen var det enda ingen våkne. Nå hadde sola truffet rett ute på vannet, og det så meget forlokkende ut. kajakken som lå på elvebredden lokket meg utpå, selv om jeg ikke hadde prøvd å padle kajakk før. Det gikk imidlertid ganske bra, og jeg tok det med knusende ro. Jeg hadde god tid til å gjøre alt i mitt tempo, og til å nyte det blikkstille vannet, de nydelige ringene som spredte seg hver gang en fisk hoppet, og den varme, deilige sola i ansiktet.

Plasserte meg inni lavvoen igjen en stund. De andre sov fremdeles godt. Jeg leste en del i bibelen. Ble ferdig med hele resten av Daniels bok. Gikk så ut for å sole meg. God temperatur. Omsidet stod de andre også opp (ca halv 10) Og vi hadde nydelig frokost; Anette hadde bakt rundstykker. Verden er bra! John-Kenneth lærte meg å spikke seljefløyte (fikk ikke lyd i min, men klarer det nok med litt mer øvelse.) Har alltid hatt lyst til å kunne det:)


Frokost og seljefløyte-spikking. 


JK testet også kajakken. Han veltet litt, og ble bløt på beinet da han skulle oppi første gangen. Glad for at jeg klarte meg! Jeg var jo helt alene også, og hadde med kamera!

 

Senere på dagen, etter litt solig og strikking bestemte vi oss for å gå en tur. Nå gikk vi alle oppover elva, samme veien som jeg hadde gått, men vi gikk mye lengre, og vi fulgte elva hele tiden. Var skikkelig sliten i foten da vi kom tilbake, men det var veldig verdt det:) Herlig tur! Vi lå å  solte oss en stund midt i elva, og da vi kom tilbake grillet vi igjen. Så var det pakking, og padling tilbake til virkeligheten…


Så begynte vandringen oppover elva..


Kyssing i smug:)

En naturlig trapp.

Arild hopper.

 

 soling i elva.

 

Koste meg virkelig på tur! Dette må gjentas. Jeg er superklar for en lang og herlig sommer! Ønsker dere like mange velsignelser som jeg har fått!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *