En mer idyllisk helg skal man lete lenge etter! (Dag 1)

Categories E Natur og Turer

Må fortelle dere om den herlige teltturen jeg hadde fra fredag til lørdag. I sommer skal vi på teamtur til Latvia, og i den anledning gikk vi lederne på teambuilding i helga. Vi startet med bil, og kjørte til Steinevatnet. Et stort, blått vann med nygrønne bjørker på alle kanter. Her lesset vi av kanoene vi hadde leid av speideren.  

Arvid

Thomas

Da vi hadde rodd en god stund (jeg og Thomas kom sist – antagelig fordi jeg ikke kan ro:P) kom vi frem til den lille bukta vi skulle overnatte i. Det var nydelig der! Det første som møtte oss var trær, gress og et Digert, Perfekt klatretre. Eller, det hadde vert perfekt om det ikke hadde vert tre meter opp til første gren. Vi bestemte fort at vår første oppgave som et team skulle være å få alle opp i treet. Det klarte vi også, med unntak av Thomas som tok bilde av oss alle (gleder meg til å få de bildene!)

Anette og John-Kenneth


Vi kastet litt stein i vannet, og tente opp bål. Det var nok av ved å finne, i tillegg til den vi hadde tatt med, så bålet varte langt på natt, og vi grillet pølser og hamburgere. Vi tok også noen helt Råe bilder i mørket med lang lukkertid. I løpet av de 30 sekundene kamera tok bilde rakk for eksemel John-Kenneth å løpe rundt og bli blitzet opptil 10 ganger, og dukket derfor opp mange plasser på samme bildet. Mye moro! (gleder meg til jeg får klørne i de bildene også). 

Arvid og Thomas gikk hjem for kvelden, de skulle ikke overnatte. Vi andre (Sølvi-Oline, John-Kenneth, Arild, Anette og Jeg) Gikk å la oss på ryggen på en liten haug rett ved lavvoen, og kikket på stjernene. Vi fikk se både stjerneskudd, satelitter og stjernebilder og fikk løst mer enn et verdensproblem. Det er forresten utrolig herlig å le sammen med venner!

 


Thomas

Arild, Anette og Sølvi-Oline

 

Bare vent på min “dag to” av denne herlige turen:)

Det skal i hvert fall sies at denne turen har brakt oss nermere hverandre. Selvsagt hadde vi også et møte hvor vi fikk vite mer om hva som venter oss i Latvia. Gleder meg enormt masse! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *