Mislykket jakt = Vellykket oppdagelsesferd!

Categories E Natur og Turer

Mandag morgen våknet jeg klokka 7. Kjente at jeg hadde hvilt nok for en natt, så jeg kom meg like godt ut i det fine været. Sola holdt akkurat på å stå opp…

Jeg gikk en tur på stien med kamera og hørte skogens ro. Jeg var på jakt! Jeg jakter på “Det Perfekte Bildet,” uansett om det inneholder rever, ørner, uvler eller elger. Så jeg kikket til alle kanter for å finne noe spennende å sikte på, men fant ikke annet enn småfugl… (For all del ikke egentlig noe galt med småfugl, altså.)

 

 

  Så tidlig om morgenen hadde ikke en gang blåveisen stått opp. Etter en del konsentrasjon var brukt opp på speidng gav jeg opp jakten, og gikk over til en oppdagelsesferd. Det er like spennende, og ikke så pirrende (og skuffende). 

 

 

Jeg fant en flott sti å gå på. Det viste seg at den egentlig bare gikk paralellt med veien, men jeg fant alikevel noe spennende! Bare to meter i fra der jeg stod satt en liten (perle?)ugle! Ugler er utrolig facinerende og fine dyr! Så jeg ble i hvert fall utrolig fornøyd med oppdagelsesferden min! Bildet på sin side var ikke helt topp, fordi det var så mørkt på stien, og ugla fløy etter at jeg hadde tatt et par bilder, men det er alltid moro å fotografere et nytt dyr!

1 kommentar

1 thought on “Mislykket jakt = Vellykket oppdagelsesferd!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *