Hvordan min travle dag gikk

Categories B opplevelser og hverdagsliv

-En slags konklusjon etter forrige innleg

På en dag som det var masse som skulle skje, skjedde det også ganske masse.

*3000m i gym. Den slapp vi! Skal heldigvis ikke i ilden før etter påske:)

*Norskprøve. Kanskje et par spørsmål jeg ikke fikk riktig til, men gikk helt ok…

*Fotografering av russen i matfri, Gikk bra, til tross for en aldri-så-liten vannkrig med ungdomsskolen.

 

*Religionshøring, Gikk også bra!

*Fotografering av Russerevyen sin generalprøve.

Vel, det var vel her ting begynte å skje uventede ting. Før skolen va slutt ble jeg med Benita for å hjelpe henne med å male ferdig bakteppet til revyen. Så vi fikk låne snekre-salen til  byggfag, og bredte ut teppet (5x7m) for å male. Vi fikk hjelp av noen andre barmhjertige sjeler, men etter kl 2. var det bare oss to. Planen hadde vert å være ferdige med å male til halv 3, men den gikk litt i vasken. LITT. 

Da vi endelig var ferdige måtte vi vaske gulvet, for malingen hadde gått igjennom stoffet (men dette visste vi på fohånd)… I 4-tida var vi klare til å komme oss ned i kinosalen hvor kulisser og sceneteppet var dypt savnet. Da hadde jeg blandt annet  latt tingene mine bli innelåst på skolen, inkludert kamera (så mye for å ta bilder av revyen), og jeg hadde satt meg i en tallerken med blå maling.. BRA, Ingrid! 10 på 5 va vi ferdige med alle hente- og bringe- ærend, og klokka 5 skulle jeg reise hjemover for å rekke:

*Jesusgruppa.

Kom litt for seint, men det var vel nesten å forvente. i tillegg hadde jeg under malingen pådratt meg en solid hodepine, og stress i kroppen. Jentene hadde så vidt begynt med filmen “the Passion of the Christ.” Den er virkelig fæl! Jeg liker virkelig ikke sånne blodige scener… Men budskapet er bra, og det kan nok være litt greit å se sånt for å forstå hvordan Jesus faktisk hadde det! Alt det han gjennomgikk for oss mennesker!

 

Etterpå hadde vi nattverd, eller påskemåltid, slik som Jesus sa at vi skulle gjøre for å minnes ham. Synes det er fint:) Også hadde Hanne bakt et kjempegodt jødisk sabbathsbrød! Nam:)


 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *