#3 Kjærligheten misunner ikke

Categories tanker, tro og filosofi

Kjærligheten misunner ikke.


 Den beste definisjonen på kjærlighet som jeg har hørt kan du finner >her<. Jeg tenkte jeg skulle ta for meg hver av ordene der som beskriver kjærligheten. Prøve å la det synke litt mer inn i meg – og kanskje til og med i dere lesere! Skader ikke å “Synke inn” litt kjærlighet i verden

Å ikke misunne er vanskelig. Det er veldig lett å bli misunnelige på de som har så mye penger de vil ha, så mange gode venner de vil, og den mest perfekte kjæresten. De fine tingene som du mangler.

Misunne er å ikke unne noen noe. Skjønte du den? Altså at jeg har så lyst på noe som vennina mi har at jeg ikke unner henne det… Det er sterke ord! Sjalu er ikke like ille, men går ut på det samme.

Det motsatte av å misunne er å unne!

Vi skal unne hverandre et godt liv.

Vi skal unne hverandre å ha ting

Å ha venner.

Å ha kjærlighet.

Kjærligheten misunner ikke!

 

6 kommentarer

6 thoughts on “#3 Kjærligheten misunner ikke

  1. Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud. It is not rude, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.
    Love never fails.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *