#2 Kjærligheten er velvillig

Categories tanker, tro og filosofi

Kjærligheten er Velvillig


Den beste definisjonen på kjærlighet som jeg har hørt kan du finner >her<. Jeg tenkte jeg skulle ta for meg hver av ordene der som beskriver kjærligheten. Prøve å la det synke litt mer inn i meg – og kanskje til og med i dere lesere! Skader ikke å “Synke inn” litt kjærlighet i verden!

 

Jeg tror at velvillig i dette tilfellet ikke vil si å gå med på alt.

Det er ikke det som er poenget.

Poenget er vel å være mer villig!

Villig til å hente posten når moren din spør.

Villig til å lage mat til kjæresten din.

Villig til å strekke seg litt ekstra for å gjøre det noen spør om.

Ikke bare tvinge seg til å gjøre det. Men være velvillig!

Gjør noe for andre, med glede.

 

Kjærligheten er velvillig!

 

Hva legger du i å være velvillig?

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *