Skuret

Categories H bok

Seks år gamle Missy blir pluselig bortført, og etterhvert finner de spor av at hun er blitt brutalt myrdet i et gammelt skur. Dette påvirker hele familien, og midt i “den store sorgen” etter sin datter får Mack plutselig et brev med en invitasjon til et gammelt skur, signert av “pappa.” Mack har et dårlig forhold til sin alkoholiserte og voldelige far, og skjønner etterhvert at det ikke er han som har skrevet brevet. Brevet er fra en større Far, og møtet blir viktig i Mack’s liv når han lærer å elske betingelsesløst, tilgi, og forstå.

 

Forfatter: William P.Young

Sjanger: Skjønnlitterær roman

Min Mening:

Jeg liker virkelig boka! Den forandret på mange måter hele måten jeg oppfatter Gud. Den er veldig annerledes enn andre ting jeg har lest, men det som bare er helt fantastisk er de relasjonene Mack etterhvert får både til Gud, Jesus, Den Hellige Ånd, og til andre mennesker. Boka var super-spennende og veldig lærerik (for min del) Jeg kan tenke meg at den er begge deler også for folk som ikke er kristne. Trådene surres sammen, og på slutten av helga i skuret har Mack fått et nytt liv. Kanskje lærte han også noe du kan bruke i ditt liv:)

Andres Mening:

Boka er både elsket og hatet. Noen er uenige i små bibelske urettmessigheter som at Gud først blir fremstilt som en svart dame, men dette skyldes helt enkelt at Mack hadde et så anstrengt forhold til sin far, og hadde vanskeligere for å stole på en mann. Når det er sagt så har alle de jeg kjenner som har lest den elsket den! Det er som <Jostein Nilsen> sier: Du må få noen venner til å lese den også, for du trenger garantert noen å snakke med om den etterpå.

<Her> kan du lese om hva noen i fra “Apostrofen” har sagt om boka i sin anmeldelse. Boka fikk alt i fra 2 til 10 i poengskalaen (1-10).

 

Boka får av meg ternngkast  6! Tror det er den første sekseren jeg har gitt ut på bloggen fåreløpig!

3 kommentarer

3 thoughts on “Skuret

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *