Fortjener de å dø?

Categories O interessa

Amerikanske Kevin Cooper er dødsdømt, å har sittet inne i 25 år til tross for at det er svært mye usikkerhet rundt om han er skyldig eller ikke. >Les saken her<

Uansett om han er skyldig eller ikke så er det Ingen som fortjener dødstraff!

Det du kan gjøre er å signere aksjonen for å få guvernøren til å omgjøre dommen! Det eneste du trenger å gjøre er å skrive inn navnet ditt og epostadressen og klikke på send >her<

 

 

 

 

 

Grunnen til at jeg begynte med dette i dag var faktisk noe jeg leste i bibelen! Jeg har lenge lurt på å faste litt, for det er et viktig og effektivt hjelpemiddel når vi ber, har jeg hørt, men så har jeg aldri visst helt hvordan jeg skal gjøre det, egentlig. Jesus sier selv at noen slag bare kan overvinnes med bønn og faste.(mark.9.29) og (matt.17.21)

Men så hadde det seg altså sånn et jeg leste i Jes. 58 i går, og kom over et avsnitt om faste:

6 Nei, slik er fasten som jeg vil ha:
at du løslater dem som med urett er lenket,
sprenger båndene i åket
og setter de undertrykte fri,
ja, bryter hvert åk i stykker,
7 at du deler ditt brød med dem som sulter,
og lar hjemløse stakkarer komme i hus,
at du sørger for klær når du ser en naken,
og ikke svikter dine egne.
8 Da skal ditt lys bryte fram
som når dagen gryr,
dine sår skal snart leges og gro.
Din rettferd skal gå foran deg
og Herrens herlighet følge etter deg.
9 Da skal Herren svare når du kaller på ham,
når du roper om hjelp, skal han si: «Her er jeg!»
Når du tar bort hvert tyngende åk,
når du holder opp med å peke fingrer
og tale ondskapsfullt om andre,
10 når du deler ditt brød med den som sulter,
og metter den som lider nød,
da skal lyset renne for deg i mørket,
og natten skal bli som høylys dag.

 

Etter det igjen står det masse om alle de gode tingene som skal skje deg hvis du faster slik. Jeg liker denne fasten mye bedre enn den hvor du skal “plage deg selv.” Hvis du leser versene før disse som jeg har tatt med er det beskrevet en sånn type faste, og Gud sier at det ikke er det han vil ha!

Så det hele begynte med at jeg skulle følge det øverste verset: ” at du løslater dem som med urett er lenket,” og siden jeg kjenner veldig få som er lenket i det hele, så  startet jeg med Amnesty!

 

Jeg fant også ei som er dømt til døden for blasfemi (pga. et utsagt fra noen andre om at hun hadde snakket negativt om Muhammad). Dette er helt sykt urettferdig! 

Det som var enda tristere var at mange færre hadde signert denne saken enn den forrige, så kan ikke du være så snill å gi din stemme, så vi kanskje han redde denne jenta!

>Her er aksjonen hennes<

 

 

 

 

 

 

Nå skulle jeg bare kjent noen som sulter…

😉

2 kommentarer

2 thoughts on “Fortjener de å dø?

  1. Bra, Ingrid! Jeg har også signert aksjonen med Asia Bibi (hun skal visstnok ha sagt: “Jesus Kristus døde for våre synder. Hva har Muhammed gjort for dere?”, og ber for henne og andre forfulgte (Youcef Nadarkhani er pastor i Iran, og dødsdømt for å ha konvertert – hvilket ikke stemmer, siden han aldri har vært troende muslim). Jeg og noen andre pleier hver onsdag å gå rundt i Oslo for å snakke med og dele ut boller til uteliggere, tiggere og narkomane. Det er utrolig flott, og vi får høre deres historier og bli kjent med dem. Nå driver vi og samler inn litt varme klær som vi kan gi til dem.
    Har lest det bibelstedet om faste i Jesaja selv, og digger det! Jeg klarer ikke å holde fokus på noe annet enn hungeren min dersom jeg faster fra mat, og da er jo poenget litt borte. Men dette liker jeg svært godt (selv om jeg blir lei meg over dystre sjebner – det får meg likevel til å takke Gud for det jeg har).

  2. Jeg har signert, og til og med oppfordret andre til å signere. For om man signerer kan man redde flere liv sammen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *