Kristne sanger og lovsang

Categories O interessa

Jeg liker ikke begrepet “kristne sanger!”

Det er så upresist, og jeg vet ikke alltid helt hva folk mener. Hvis det var opp til meg ville jeg heller ha delt det opp slik:

*Sanger til Gud (som er det samme som lovsanger)

*Sanger om Gud (noen av disse er også lovsanger)

*Sanger som kristne artister synger, som handler om bra tema, men ikke nødvendigvis knyttes direkte til Gud. (Denne kategorien må ha et bedre navn)

 

Men når det gjelder lovsang, så er det ikke bare en sjanger, slik jeg har beskrevet det her. For disse sangene blir ikke lovsanger før du mener det du synger, eller for å bruke ordene fra i stad: Det er sanger til Gud.

Tar med et eksempel til hver  kategori:

Matt Redman -The heart of worship

 

Casting crowns – Voice of truth

 

Kutless-What Faith can do

 

Er du enig i min oppdeling?

2 kommentarer

2 thoughts on “Kristne sanger og lovsang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *