Velkommen Hellige Ånd.

Categories H bok

-Opplev det dynamiske nærværet av Den Hellige Ånd i ditt liv i dag.

Er det  første løftet som blir gitt utenpå boka til Benny Hinn.

 

Boka tar systematisk for seg egenskaper og sider ved DHÅ, slik at vi kan bli bedre kjent med Han, og forstå bedre hvordan DHÅ virker. Hinn bruker mengder av bibelvers til å bygge under sine påstander og tankerekker, og i tillegg forteller han om egne erfaringer, og vitnesbyrd fra andre.

Min mening:

Er at boka sier ufattelig mye bra og nyttig, men at for min del ble det mye teoretisk og litt tungt. Jeg brukte derfor masse tid på å lese ut denne boka. (for all del er nok litt av grunnen at jeg har strikket mye også, i stedet for å lese.) Boka var ikke kjedelig, men som sagt tung. Allikevel anbefaler jeg å lese boka for de som har lyst til å bli bedre kjent med Gud, Jesus og DHÅ, de som ikke har noe imot å lese litt tyngre bøker, eller som bare er interessert i hva dette med kristenlivet handler om.

Flere ganger mens jeg leste ble jeg inspirert til å begynne å be, eller prøve forskjellige ting. Dette kan også forklare tidsbruken på boka. Så; konklusjonen er; Litt tung, men bra!

 

Boka får terningkast 4 av meg!

3 kommentarer

3 thoughts on “Velkommen Hellige Ånd.

  1. Jeg har ingen respekt for den mannen. Han taler som om det skulle vært tre. Gud, Jesus og den hellige ånd. Herren er en, det har han selv sakt. Det finnes ingen treenighet.
    Jeg vil råde deg til å be selv om å få bli bedre kjent med gud:)

  2. Enig med Mudprinsess angående Benny Hinn. Den mannen skremmer meg, og måten han forkynner på er som om tegnene og undrene er det som tilsier at Gud er tilstede. Det stemmer jo ikke: Han er ALLTID med oss, om vi merker Ham eller ikke! Nei, den mannen kan jeg ikke se virker i DHÅ (selv om han sier mye “bra” og det er store ting som skjer rundt ham). Man kan alltid finne NOE bra ved mennesker og forkynnelsen de gjør, men helhetlig… Hm, skeptisk!
    Ellers er det jo et bra tema for boka, som er viktig å gå i dybden av! 🙂

  3. Sv: Altså, jeg vet ikke om han har sagt at undrene er viktigere, det er bare det jeg fort får følelsen av på den måten han forkynner. Det er ekstremt mye fokus på helbredelser, ristinger, osv. Jeg får i alle fall ikke med meg så mye av det han SIER, fordi han bruker mye mer tid på å se såkalte “virkninger” av Guds kraft. Man blir ikke frelst av gjerninger eller av helbredelser/undre: man blir frelst av Guds ord = Jesus, og at Han får forvandle livet ditt. Helbredelser og undre er flotte ting, men de betyr heller ingenting dersom ordene/budskapet/evangeliet falmer eller ikke fester seg!
    Slik som jeg forsto Mudprinsess, sa hun ikke at Gud ikke er treenig, men at Benny Hinn forkynner som om de tre skulle vært tre ulike individer. Herren Gud er én: Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. I enkelte karismatiske kretser blir det fort dessverre slikt (merk: langt i fra alle) at Gud, Jesus og DHÅ blir referert til som enkeltindivider, istedenfor en treenig Gud der DHÅ (Guds kraft som virker i oss) peker på Jesus (offerlammet og vår Frelser), og Jesus som peker på Gud (Frelseren og Skaperen).
    Jeg tror at uansett hvilken forkynner/predikant man hører, bør man være litt kritisk. Hvem er denne personen? Hva sier han utenom dette temaet? Hva sier mennesker du allerede har en tillit til i Gud om hans/hennes forkynnelse? Undersøk med modne kristne, og BE om at Gud skal vise deg HANS ord (ikke forkynnerens/predikantens)! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *