Hva som skjer når vi dør ifølge bibelen.

Categories tanker, tro og filosofi

Bibelen bør alltid leses i sammenheng, men her er et vers som snakker klart og tydelig om hva som skjer når vi dør. Bare å si ifra hvis noen har andre vers, som forklarer dette på andre måter…

 

13 Vi vil at dere skal vite, søsken, hva som skjer med dem som er sovnet inn. Dere skal jo ikke sørge som de andre, de som er uten håp. 14 For om Jesus døde og sto opp, og det tror vi, så skal Gud også ved Jesus føre dem som er sovnet inn, sammen med ham. 15 Dette sier vi dere med et ord fra Herren: Vi som fremdeles lever og blir igjen her helt til Herren kommer, skal slett ikke komme før dem som er sovnet inn. 16 For når befalingen lyder, når erkeengelen roper og Guds basun høres, da skal Herren selv stige ned fra himmelen, og de døde i Kristus skal stå opp først. 17 Deretter skal vi som er igjen og ennå lever, bli rykket bort sammen med dem i skyene for å møte Herren i luften. Og så skal vi være sammen med Herren for alltid. 18 Trøst og sett mot i hverandre med disse ordene!

1.tess.4.13-18

2 kommentarer

2 thoughts on “Hva som skjer når vi dør ifølge bibelen.

  1. Du må gjerne lese litt i min blogg,der skriver jeg mye om temaet død,og annet,kanskje du finner det interessant å lese om andres erfaringer enn de som er beskrevet i bibelen.Jesus sto opp fra død,kanskje det bare er en forklaring og et bilde på hva som egentlig skjer når man blir død,man står opp igjen,bare ikke riktig slik som før.Hilsen synskepeggy.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *