Tidlige eventyr

Categories E Natur og Turer

Nå skal jeg fortelle et lite eventyr. Et nattlig eventyr fra et par dager siden. Vel-vel. Noen vil i alle fall kalle det nattlig…

Det var en gang en ørtidlig morgen. Sola hadde ikke en gang rukket mer enn å gjespe, og tenke på å snart reise seg. Elva, bredere og høyere enn noen gang, rant i strie, stille strømmer nedover mot havet. Alt var rolig helt til skritt plutselig rusket opp i freden. Trærne snudde seg for å se hvem i alle dager som var ute så tidlig…

Og det var Ingrid! Hvorfor, spør kanskje du, Hvorfor i alle dager var du ute klokka halv 7 på morgenkvisten i høstferien!?

Ingrid elsker morgener! Hun elsker ikke å stå opp, men hovedmotivasjonen for å karre seg opp klokka seks i ferien var å se soloppgangen. Så med Chessie (hunden) ved sin side la hun på vei ut i mørket.

Da jeg kom til Linepollen så jeg et svakt rødt skimmer i horisonten. Snart morgen! Men jeg hadde enda masser av tid til å komme meg opp på toppen av fjellet!

For å gjøre dette til en litt kortere historie gikk jeg altså opp til Knudsknuten nesten uten problemer (var ganske mørkt i begynnelsen når jeg gikk inn i skogen..) Da jeg kom til topps var det omtrent helt lyst, men sola kom seg aldri opp. Selv om himmelen over meg var klar og forglemmegei-blå var det tåke og skyer i alle “endene” av himmelen, så sola var godt tildekket. Var uansett en flott tur, og et spennende eventyr!

Her begynner det å lysne! Jeg er nesten på toppen..

Chessie nyter utsikten mot Sandbekk i fra toppen:)

Tåka og duggen ligger fremdeles over det meste av landskapet!

Her er en av mange flotte sopper på sandbekk..

Da jeg kom ned til veien igjen var det for alvor lyst, og jeg fikk se noen av virkningene etter gårsdagens flom..

Mange trær står fremdeles under vann, men vannstanden var nesten en meter høyere 24 timer før. Vannet hadde laget egne stier i veien, som på bildet under.

Høsten er virkelig vakker!

Anbefaler deg virkelig å prøve å stå opp tidlig en dag, komme deg ut, og bare nyte den ubeskrivelige, magiske følelsen som skapes. It’s Awesome!

1 kommentar

1 thought on “Tidlige eventyr

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *