Ny Hobby: Strikking!

Categories A Hobby

Jeg er Avhengig. Totalt avhengig.

Forhåpentligvis varer det ikke for alltid.

Det hele begynte med at Janne spurte om jeg kunne strikke noen rosa leggvarmere til Vilde(4). Det kunne jeg selvsagt. Da jeg først var i gang strikket jeg like godt en rosa lue som matchet.

Siden jeg klarte å strikke en lue som så bra ut måtte jeg jo strikke flere! Til nå har jeg strikket 4 sånne luer i forskjellige farger. To av dem kan du se på bildet under:

Oppskriften på luen finner du her: Pickles

Lett å få til så lenge du kan strikke rett og vrangt:)

Etterhvert droppet jeg bare pinne 2. Mønsteret ble nesten det samme, og det var mye lettere å strikke…

Det neste jeg prøvde meg på var en litt større lue! En nisselue!

Oppskrift: Din Hobby

Veldig enkel denne også. Mindre mønster, men på slutten må du bruke 5 pinner mens du feller. Liker virkelig resultatet! Tror forresten også at jeg skal strikke skjerfet som hører til..

 

Nå hadde jeg strikket et par luer, og ville realisere en gammel drøm om å kunne strikke sokker. Ingrid was looking for challenges!

Så jeg fikk litt tips av Sølvi-Oline om hvordan man strikker hel, og så satte jeg igang.


Ble ikke 100% fornøyd med min første sokk, så det ble med et halvt par av denne!

Men! Jeg gav med  ikke så lett! Søkte på nettet, og fant en oversiktelig strikkeoppskrift til sokker. Da ble resultatet bedre! 

Hvis du vil lære deg å strikke sokker anbefaler jeg denne siden: Petunia

Den forklarer greit med bilder, og tekst. Det eneste som ikke funka helt for meg var at sokkene ble litt store. Slik at “8år” passet meg, og “dame” passet Thomas (vi har begge ganske store bein!). Men det er nok bare fordi jeg strikker litt løst!

Nå er jeg igang med et nytt, og ganske kreativt par med sokker!


 

Det jeg liker så godt med å strikke er at du kan gjøre det nesten alltid! Jeg kan føle meg produktiv, til og med når jeg ser på tv, eller bare slapper av fordi jeg vet at jeg lager noe nyttig! Mens jeg sitter i timene på skolen og lærer meg masse spennende greier lager jeg samtidig potensielle julegaver! Det er bra med ting som får meg til å føle meg effektiv og nyttig, samtidig som jeg klarer å slappe av!

 

1 kommentar

1 thought on “Ny Hobby: Strikking!

  1. så flinke du e 🙂 , det såg veldi vanskeligt ut men , det var veldi fint alså, nå kan du strika votter så er dobbelt så du å thomas kan ha når dokke holer hånd 🙂 .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *