Hva bibelen sier om Demoner og Onde ånder.

Categories H bok

Dette er en bokanmeldelse, så dette blir et litt anderledes innlegg blandt all oppdateringen fra turen til Nederland.

Tittelen på boka finner du i overskrifta, og forfatteren er Kenneth E. Hagin.

Boka var ganske enkel å forstå. Den handler om demoner og onde ånder, som egentlig går ut på det samme. Jeg liker det at boka begrunner alle påstander med bibelvers. I tillegg har forfatteren med mange personlige erfatringer han har hatt. Den får øynene våre litt mer opp for at demoner faktisk eksisterer (ja, det tror jeg!) og at de er aktive i den verden som vi lever i.  I tillegg har den mye fokus på at vi faktisk har vunnet! Vi kristne er på lag med en Gud som er mye mer mektig enn demonene, og vi har fått makt av ham til å overvinne demonene. Dette er enormt viktig. Jeg tror at det er usunnt å ha så mye fokus på demoner at vi glemmer Jesus, for det er han som har vunnet; Derfor skal han ha mest oppmerksomhet. Men det skader ikke å kjenne til fienden heller.

Bibelen fokuserer mest på Jesus, men nevner demoner og satan ganske mange ganger, det er altså ikke meningen at vi skal late som om han ikke eksisterer. Vi må bare huske på at hans makt er begrenset. Det er ikke Guds. 

Noe jeg la spesielt merke til fordi jeg ikke visste det fra før er at det finnes utilgivelige synder. Det er hvis du virkelig har kjent Gud, og opplevd hans gaver virke i livet ditt. Hvis du da bevisst snur deg bort i fra ham og spotter hans navn, da finnes det ikke noe tilgivelse. Dette gjelder ikke hvis du kommer litt på avstand i fra Gud pga synd eller lignende, men hvis du med vilje velger bort Gud, selv om du vet at han finnes. Jeg vet ikke så masse om dette, så det kan godt hende at jeg har forstått noe feil, men du kan jo lese boka selv. Eller bare les i bibelen f. eks:

Hebr. 6. 4-6 (dette er en link. klikk her for å komme til versene i nettbibelen)

Der står det 5 ting. Hvis du har opplevd disse 5 tingene, og SÅ snur deg bort i fra Gud, da er det umulig å fornye dem så de igjen vender om.  


Tror du på demoner?

hørtes boka spennende ut?

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Hva bibelen sier om Demoner og Onde ånder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *