Makes my world magical

Categories H bok

Nå driver jeg å leser alle Harry Potter bøkene på engelsk. Har lest dem på norsk før, men de er så bra! Jo mer jeg leser, jo mer liker jeg dem.

Det er så mange bra sammenligninger… 'de onde' er de som synes de er bedre enn andre, og vil skape et samfunn der ikke alle er verdt like mye, mens 'de gode' vil styrke felleskapet, og at alle skal ha en plass. Det er akkurat som i virkeligheten! hele 2.verdenskrig hadlet om hvordan Hitler ville ha frem de han synes var verdifulle, og ned med alle andre. Jeg liker når bøker har en sånn hovedidè  i fra den virkelige verden. Et poeng som kommer frem bak all den fantasifulle facaden. Fantasy er en av mine yndlingssjangre. Liker at det er litt annerledes enn virkeligheten. Har alltid likt eventyr, for eksempel. Historier fra virkeligheten er vel og bra, men kan fort bli litt tungt.

Det eneste som mangler i Harry Potter bøkene, må etter min smak være litt mer romantikk. Det kommer seg i fra 5. bok og utover, men før det er det svært lite. På tross av det anbefaler jeg bøkene på det varmeste:) En facinerende historie, som bare blir bedre og bedre i takt med at du forstår mer og meg. Slutten tar av!

Liker du Harry Potter?

Hvilke bøker liker du å lese? Hvorfor?

1 kommentar

1 thought on “Makes my world magical

  1. Jeg synes Harry Potter-bøkene er kjempebra; og mye bedre på engelsk enn på norsk. Romantikk er kos, men synes faktisk ikke det er så nødvendig i disse bøkene… Kampen mellom det onde og det gode er mye mer spennende! 😉
    Sv: Uff, det hørtes skikkelig kjipt ut! Jeg er så glad jeg ikke har opplevd det så nært. En liten “trøst” at dere ikke kunne ha gjort noe da…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *