the short second life of bree tanner.

Categories H bok

Har nettopp lest boka med tittelen i fra overskrifta. Jeg leste den på engelsk, fordi jeg ofte synes bøker er bedre på orginalspråket. Historien var fantastisk, og selv om jeg visste hvordan det ville ende, var det nesten bare enda mer nervepirende for følelsene mine.

I "Eclipse" blir hun bare så vidt nevnt i en scene med mange forstyrrelser. Første gangen noen snakket om henne kunne jeg ikke en gang huske henne. Bree Tanner blir spart av Cullen-familien da hun legger seg ned i gresset og hevder at hun ikke vil slåss. Minutter senere kommer volturien og dreper henne fordi hun, uten hensikt eller visshet, har brutt de (for henne) mystiske reglene som gjelder for vampyrer.

Selv om jeg hele tiden visste at dette ble slutten av boka var det fælt å høre hvordan hun ble drept etter å ha hørt historien hennes. Det korte, men betydningsfulle livet. Det er som forfatteren Stephenie Meyer selv sier; at hver person har en unik historie å fortelle. 

På tross av det tragiske med historien (jeg er en evig fan av happy endings) anbefaler jeg boka på det sterkeste for alle som liker twilight! Har du ikke tålmodighet til å lese så tykke bøker er dette også et bra alternativ! Den er tynn, og har stor skrift! Det er som sagt en kort historie. Kanskje dette kan få øynene dine opp for den fantastiske verden bøker kan skjule…


Forresten! Noen som la merke til at alle bokstavene i overskrifta er små? Til og med navnet hennes. Det er fordi de er det utenpå boka også. Noen som vet hvorfor? Min teori er at det er for å understreke at dette bare er en liten historie. Ikke så meningsfull. Men alikevel, så er den verdt å lese!

Liker du å lese?

Hva synes du om denne boka hvis du har lest den?

Husker du Bree i fra Twilight-serien?

2 kommentarer

2 thoughts on “the short second life of bree tanner.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *