Sølvsmeden

Categories Q Lignelser

Elsker virkelig disse lignelsene. Slutten på denne var bare helt fenomenal:)


Sølvsmeden

Tre eldre damer pleide å treffes hver torsdag for å lese i Bibelen sammen. En torsdag var de kommet til Malaki i det gamle testamentet.

"Han skal sitte og smelte og rense sølvet" leste en av damene høyt fra Malaki 3:3

På vei hjem ble dette bibelverset sittende igjen hos en av damene. "Hvorfor står det at Gud er som en sølvsmed som sitter ned mens han arbeider med å rense oss?", grublet hun på.

Hun klarte ikke sltte å gruble på dette, så da hun kom hjem fant hun fram til en sølvsmed i telefonkatalogen, ringte til han og spurte om hun kunne komme på studiebesøk en dag. Det var hun hjertelig velkommen til.

Som sagt så gjort, noen dager senere gikk den gamle damen ned til sølvsmeden. "Si meg, kan du fortelle noe om hvordan du arbeider med sølvet?". Det gjorde smeen gjerne og fortalte grundig hvordan prosessen gikk for seg.

"Men si meg", sa hun da hun hadde avsluttet beskrivelsen sin. "stemmer det at du sitter ned mens renselsesprossesen foregår?".

"Å ja! svarte smeden "Jeg må sitte med blikket festet på smelteovnen. Hvis prosessen fortsetter bare littegrann lenger enn nødvendig, blir sølvet skadet"

Den gamle damen ble varm om hjertet da hun hørte smedens ord. Tenk at Gud gjør det samme med oss! Han holder blikket festet på oss mens vi går gjennom en prøvelse, slik at vi ikke prøves mer enn vi klarer.

Hun takket for at hun hadde fått komme på besøk, og for at smeden hadde tatt seg tid til å fortelle om arbeidet sitt til henne.

Men akkurat i det hun skulle forlate smia, ropte smeden til henne.

"Forresten, det var noe jeg glemte å fortelle. Jeg vet at renselsesprosessen er ferdig når jeg ser mitt eget speilbilde i sølvet".

Malaki 3:3


Bilder er funnet her


Fant denne historien på shammen.blogg.no Hun har en fantastisk kristen blogg. Hovedtemaet er å "blogge seg igjennom bibelen" men hun også med en del andre tanker og ting som opptar henne. Anbefaler deg en tur innom for litt meningfylt lesestoff!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *