Når du ikke får sove.

Categories tanker, tro og filosofi

"Så langt som øst er fra vest,
  så langt tar han våre synder bort fra oss."

Salme 103. v12

Jeg synes det er så gøy at det står "øst til vest" og ikke "nord til sør".

Hvis du tenker litt over det… Nord til sør er to faste punkter; Nordpolen og Sørpolen

Øst til vest er en sirkel; Evig!

Verset er fra dagens bibelord i dag; kom bare på det med øst og vest fordi jeg har hørt det et eller annet sted før..

 

Jeg vil dele et av mine favorittvers som jeg leser i en spesiell anledning

Når jeg ikk får sove! 

Jeg har lest det flere ganger når det er viktig for meg å sovne, men tankene ikke vil samarbeide.

Etterpå kjenner jeg søvnen snike seg innpå

en kjærkommen venn

Det gir meg liksom fred.

 

Dette verset står også i salmenes bok.

Salme 4, vers 3:

"I fred vil jeg legge meg ned og sove.
For du, Herre, bare du
  lar meg hvile trygt."


Bildet er av en vill-orkidè som vokser noen få steder i nærheten:)

Synes de er så pene!


3 kommentarer

3 thoughts on “Når du ikke får sove.

  1. Syns bloggen din er helt fantastisk!
    Jeg liker også den verset der! 🙂
    Jeg liker denne salmen godt også: Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting. Salme 23, 1.
    Ha en velsignet søndag! 🙂

  2. Jeg kom til å tenke på noe jeg visstnok sa nå på leir i helga (ifølge de andre lederne); “(…) Øst for ekvator.” Ehm… Ja, for det går jo an? Øst for ekvator går ikke: ekvator er en evig sirkel og kan derfor ikke ha et punkt som markerer øst for denne. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg kunne ha sagt noe slik, men de sa at jeg hadde sagt det (så da hadde jeg vel det). ^^

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *