Til deg som er kristen

Categories tanker, tro og filosofi

(Hvis du ikke er kristen kan du heller lese dette innnlegget her!)

Det er to ting jeg har lyst til å fortelle deg i dag!

Den første handler om PT. Det er et begrep vi har funnet på i Jesusgruppa vår som står for Personlig Tid med Gud. Det er omtrent det viktigste du kan gjøre i ferien, så prøv å heng deg på!

"How to do PT"

Det handler om å fokusere på Gud, og det er mange måter å gjøre det på. jeg har skrevet en del om dette før på bloggen min. Les: 5HeteTips  og LetMyLifesongSingToYou Du finner forresten flere innlegg om troen min på kategorien tanker, tro og filosofi.

>kilde<

For en kort oppsummering i dette innlegget også… Dette er ting som kan være PT:

Lovsang

Bønn

Bibellesning

dans

(send en melding til meg, og) bli med i bønnegruppa på facebook!

Flere kan kombineres, og for meg er det ultitamate å kombinere dem igjen med en skogstur! (I Guds frie Natur!)

Det som er viktig å huske på (og som står i innlegget  "let my lifesong sing to you") er at Hva som helst kan være PT, så lenge du gjør det for Gud!

>Kilde<


Den andre tingen jeg vil si er ikke alltid like hyggelig å bli minnet på.

Det er de tingene du gjør galt. Jesus har dødd for oss, og det eneste han krever er at vi skal tro på ham, og bekjenne ham som Herre. Men han vil ikke at du skal synde. Når noen gjør noe galt i bibelen, tilgir Jesus dem alltid. Men han vil ikke at de skal fortsette for det. 

Les johannes 8!

Det handler om en kvinne tatt i ekteskapsbrudd. Folket skal steine henne, men Jesus stopper dem, og tilgir henne. Måten han stopper dem på er så rått! Jesus visste jammen hvordan han skulle fikse ting i alle situasjoner..

Joh. 8. 11

Hun svarte: «Nei, Herre, ingen.» Da sa Jesus: «Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av!»]


>Kilde<

For eksempel: 

Ikke vær utro(=tenke på andre enn din kjære med begjær) Ikke lyv for foreldrene dine, eller andre. Ikke drikk deg full, men fyll deg med ånden!

Husk at om du feiler en gang, så lever du i tilgivelse, men om du lever i synd(=gjør det samme om og om igjen på tross av at du vet at det er galt) må du omvende deg fra syndene og be om tilgivelse. Det er Jesu vilje, og det beste for deg, og dem rundt deg.

Mye av det som er viktig med dette er å være forbilder. I tilegg til å bli den beste versjonen av deg selv. Gud vet hvordan disse tingene skal være, så stol på han og hans bud som er skrevet for vårt beste! Det vil også hjelpe deg til å komme nermere Gud, og få et bedre forhold til ham:)

 

 

Håper du skjønner litt hva jeg mener:)

Hvis ikke, send en kommentar, så skal jeg forklare!

Forresten! Synes du jeg skriver for lange innlegg? Bør jeg prøve å kutte dem mer ned? Er de rotete? Konstruktiv kritikk, takk!:)

2 kommentarer

2 thoughts on “Til deg som er kristen

  1. Jesus <3
    Jeg har bestemt meg for å studere bibelen litt nøyere, så hvis du har noe lesestoff å anbefale, så er det bare å si ifra 😀
    Du skriver litt lange innlegg, men du skriver om ting som krever en del forklaring også, så da er det jo greit 🙂

  2. Kjempe bra! Jeg merker selv det er vanskelig å ta alene tid med Gud når jeg ikke er sammen med flere om det. Her på skolen har vi hatt mye forksjellig, og jeg blir skikkelig fylt opp, men nå er det ferie, men jeg skal prøve å ha min daglige bønnestund, det er så vanvittig god avslutting på dagen 🙂
    Innleggene er kanskje litt lange, men de bør også være så lange siden du skriver om vanskelige og ofte innviklede ting. Det er iallefall, synes jeg, interesant å lese 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *