Løvetannfrø:)

Categories tanker, tro og filosofi

Luk 5,29?32

29 Levi holdt et stort selskap for ham hjemme hos seg, og en hel del tollere og andre var sammen med dem til bords. 30 Fariseerne og deres skriftlærde murret og sa til disiplene: «Hvorfor spiser og drikker dere sammen med tollere og syndere?» 31 Men Jesus svarte dem: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. 32 Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» (dagens bibelvers fra bibel.no)

Jeg synes bare dette bibelverset er så bra; det sier så mye! Jesus sier at «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke.»

Det å være kristen handler ikke om at vi er perfekte, eller gode mennesker, men det motsatte. Vi trenger en lege, en som kan gjøre oss bedre! Jesus hadde ingen ting imot å tilbringe tid med "tollere og syndere" de var minst godtatt i samfunnet, sett på som svindlere og tjuver osv.. Disse valgte Jesus faktisk foran de andre, fordi de trengte det! Jesus er ikke ute etter å samle en hær med perfekte, snille folk, men han vil redde flest mulig av dem som ikke har det så bra, og på samme måten skal vi, som jesu disipler, være! Ikke dømme folk for hvem de er, eller hva de har gjordt, men hjelpe dem! Tilby dem noe bedre, og en ny sjanse. 

Ikke ver redd for å bli sett ned på fordi du hjelper folk du ikke burde hjelpe; de som ingen liker eller har respekt for. Det ville Jesus gjordt! Man ser det igjennom hele bibelen; han tilgir horer, spiser hos tollere og tilbringer tid med syndere.

tenk

(What Would Jesus Do?)

Her er opphavet til overskrifta: noen bilder jeg tok av Chessie nede ved elva i går:)


Likte godt dette bildet, me dumt at Chessie var litt uklar..


Tips: hvis du, som jeg synes det er vanskelig å lese i bibelen noen ganger, kan du også "abbonere" på dagens bibelvers Helt gratis i fra bibelen.no.. det blir da sendt deg på epost hver dag:)

4 kommentarer

4 thoughts on “Løvetannfrø:)

  1. Veldig bra poeng! Viktig å være gode med hverandre og hjelpe hverandre. jeg abonerer på bibelvers, og det er så urolig mye lettere å lese når du får det på mail hver dag. Annbefales! Du skriver så bra 😀

  2. Fantastisk bibelvers! 🙂 Smart tips også! For min del leser jeg litt hver dag, og leser for tiden i Jesaja. Leste i går en profeti om Jesus; sykt kult! Det beskriver jo nøyaktig hva som skjedde!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *