Let my lifesong sing to you!

Categories tanker, tro og filosofi

Hva er egentlig lovsang og når brukes det? 

"Lovsang er noe mer enn bare sang," pleier kjæresten min alltid å si. Det er en takk til Gud for det han gjør i mitt liv. En takk for den Gud er, og den Gud har gjordt meg til.  Det er en måte å utrykke glede! Noen ganger når jeg er glad, føler jeg bare for å si det til noen! Jeg klarer ikke alltid å få frem hva jeg mener, og da hjelper det å synge! Sanger som Amazing love:

 

(i denne parantesen er den versjonen jeg liker best-klikk her hvis du har spotify)

Andre ganger lovsynger jeg fordi jeg er redd, eller lei meg. Eller kanskje når jeg skal gjøre noe utfordrende! Da kan lovsangen være en trøst. Å synge at Gud er en fantastisk Gud, kan gi meg et perspektiv der jeg får mer håp: Uansett hvor forferdelig jeg har det, så er Gud den samme! Og han er fantastisk, og Elsker Meg!

David Crowder Band – How he loves

Lytt til refrenget, hør den trøstene teksten, og den herlige melodien..

Noen sanger er nesten helbredende. Når jeg har veldig vondt hører jeg kanskje på denne sangen:

healing rain/let it rain – Michael w. smith.

Finner dessværre bare den riktige versjonen på spotify, men de som ikke har det, må virkelig anskaffe seg det! It's Amazing! Bare klikk på linken over(sangnavnet) så blir sangen åpnet i din spotify avspiller!

 

Let my lifesong sing to you

Tilbake til det som var overskriften!

Flere måter å tilbe på!

Det er ikke alle som er like "into" synging. Noen liker det rett og slett ikke! For dem blir det nok ikke så naturlig å lovsynge når de er triste, og glade og hele greia… Det er da det er så bra at det finnes så enormt mange andre måter å tilbe Gud på! Han har skapt oss forskjellige; alle er ikke skapt for å synge! Arvid (ungdomspastoren vår) hadde en tale om dette en gang; mange forskjellige måter å tilbe på.. Det var en bok han hadde lest om dette som hørtes veldig bra ut, men husker ikke hva den het.. Hovedsaklig var det altså slik at du kan tilbe f. eks. Ved å gjøre en tjeneste for Gud! Noen føler at de da er nermest Gud. Noen mens de leser i bibelen, andre mens de ber. Noen mens de går en tur i Nydelig natur, og andre når de får faste fakta lagt på bordet! Det er mange andre måter også!

Gjør det for Ham!

Uansett hva som er din "måte" å gjøre det på, så gjør det du liker, og gjør det for Guds ære! Gratulerer; Du er nå en tilbeder! Jeg vil at mitt liv skal bli til en lovsang for Gud! Ikke bare en sang (som i melodi og toner) Men at alt jeg gjør skal være for Guds ære, en tilbedelse av Guden som elsker meg, og som jeg elsker tilbake!

 

The heart of worship

Er nok min favoritt-lovsang! Det har den blitt etter at jeg har lest boka med samme navn, skrevet av Matt Redman, som også har skrevet sangen. Den har en så fantastisk tekst; jeg blir aldri lei! Det var først etter at jeg hadde lest boka at jeg fikk med meg litt mer av tankene, og meningen bak teksten(selv om den ikke egentlg er vanskelig å forstå, for all del!) 

Han forteller om hvordan lovsangen i menigheten deres hadde forandret seg. Den handlet mer om musikken, lyden osv. Dette er viktige ting, men når musikken var dårlig, ble lovsangen dårlig, og da var noe feil! Så det de gjorde var at de sluttet med alt. Ingen lovsangere på scenen, ikke noe lydanlegg. Sakte men sikkert Gikk det i fra pinlig stillhet og nølende sang og  tilbake til "the heart of worship!"

Begynnelsen av sangen er nok det jeg liker aller best…

When the music fades
All is stripped away
And I simply come
Longing just to bring
Something that's of worth
That will bless Your heart

I'll bring You more than a song
For a song in itself
Is not what You have required
You search much deeper within
Through the way things appear
You're looking into my heart

I'm coming back to the heart of worship
And it's all about You,
It's all about You, Jesus
I'm sorry, Lord, for the thing I've made it
When it's all about You,
It's all about You, Jesus

♥♥

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Let my lifesong sing to you!

  1. sv: Tusen takk 🙂 Bra noen likte det da, for det skulle egentlig være mye krøller, men pga mye stress så ble det bare et stort rot xD
    Kor er så gøy! 😀 Er ikke noe flink å synge egentlig, men elsker å synge likevel, og så lenge jeg synger rent går det nok bra at jeg er med xD Hehe ^^

  2. SV:åja… Men det hørtes jo knallkjekt ut da!! Teamtur! 😀
    Lovsang er virkelig fint, og jeg elsker den siste sangen der, og histroien bak den! Utrolig fin! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *