Hvordan kommentere

Categories K Blogg

Det er veldig mange som er dårlige å kommentere, så jeg tenkte at jeg kanskje kan lære dem litt med noen enkle punkter.

*Begynn alltid med noe positivt.

*Skriv noe som viser at du har lest innlegget, og virkelig satt deg litt inn i ting.

*Ikke skriv reklame for egen blogg med mindre jeg har spurt om det.

Det er en mye større mulighet for at jeg tar turen innom bloggen din hvis du skriver noe interessant, og hyggelig, enn en haug med reklame.

Kommentarer til bilder;

Her er det viktig med konstruktiv kritikk. En kommentar som "fint bilde" Sier lite. Samtidig som du skal kritisere er det viktig å alltid starte med noe positivt, og vær konkret!

Eks: "Jeg liker komposisjonen i bildet ditt! Det er veldig kreativt. Kanskje du kunne prøvd å redigere bakgrunnen litt i en annen farge?"

Kommentarer til design/ blogg som helhet:

Samme her; begynn positivt, og vær konkret! 

eks: "Designet ditt er kjempefint! Jeg liker spesielt hvordan headeren og bakgrunnen henger sammen, og blir en helhet."

Kommentarer til tekst:

Det er alltid gøy å høre "dette var bra skrevet" Men også her treffer det mer hvis du er konkret.

 

Hele poenget med å skrive gode kommentarer er at den som får kommentaren blir glad, og får en tilbakemelding på hva som kan forbedres, og hva som er bra. Det kan også være å si din mening om en sak; hva dette betyr for deg.

1 kommentar

1 thought on “Hvordan kommentere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *