Sjakk matt

Categories Q Lignelser

Las en kjempefin sammenligning eller noe i går. Har lyst til å male dette.

Men det var en berømt sjakkspiller som skulle si noe om et malri kalt "Sjakk matt." Etter å ha studert bildet av et sjakkbrett en stund sa han; "Kongen har et trekk til"!

Slik er det av og til med Gud også.

Selv om det ser du til at livet er "sjakk matt" og at du har tapt, så har kanskje Kongen (Gud) et trekk til!

 I en Håpløs situasjon kan Gud skape håp.

Noen som kan sjakk som kunne ha forklart meg hvordan dette brettet kunne ha sett ut? Jeg har vikrelig lyst til å lage et sånt bilde! Kanskje du kjenner noen som er flinke i sjakk?

Uansett

Litt om blogging og kommentarer:

Jeg blogger ikke for å få kommentarer.

Det er alltid koselig å få tilbakemeldinger på hva dere liker/ikke liker på bloggen min. Eventuelt bare få vite hvem som leser bloggen min! Er kjekt når noen kommenterer, for da kan jeg gå inn på deres blogg for å ta en titt. Men vær så snill: Kjedelig med kommenarer som :

"Fin blogg! Ta en tur innom min blogg, og kanskje kommenter tilbake? Da blir jeg kjempeglad!"

I slike kommentarer forsvinner de første ordene totalt i det andre! Dropp det, så tar jeg heller turen innom bloggen din:)

(Hvis du trenger å skrive slik for å få folk til å lese bloggen din, er den nok ikke så interessant.)

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sjakk matt

  1. Fin blogg! Ta en tur innom min blogg, og kanskje kommenter tilbake? Da blir jeg kjempeglad!
    hahah:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *