fakta om Kristne

Categories O interessa

Hver eneste dag får over 325 000 mennesker høre det kristne budskapet for første gang.

Hver dag bestemmer ca. 174 000 mennesker seg for å ta imot Jesus!

Ca 3500 kristne menigheter startes hver uke over hele verden!

Ca 1,7 milliarder hører på kristen radio eller ser på kristen TV regelmessig.

Kristne bruker til sammen 388.000.000.000 arbeidstimer hvert år for å fortelle andre om Jesus.

Etter 70 år med kommunistisk styreform har dagens Russland nå over 100 000 000 kristne! (fem ganger så mange som kommunistpartiet hadde på høyden av populæritet)

Av verdens 16 309 etniske grupper, er 6 689 hovedsakelig kristne, og utgjør 2 272 000 000 personer, eller nesten en tredjedel av jordens befolkning.

Av totalt 236 land, er det 169 land der de kristne er i klart flertall. Her utgjør den totale befolkningen 2 517 000 000.

(Tatt fra www.desired.blogg.no)

Kristendommen er iallefall ikke død! Jeg har sett folk forandre seg etter at de har blitt kristne! Slutter å banne, blir mer vennlige, og åpne. De har blitt født på ny!  Tenk at ca 174 000 mennesker tar imot Jesus HVER DAG! Det hadde jeg ikke trodd! Bare forestill deg hvor mange kristne som faktisk finnes…! Det er oppmuntrende å lese slike tall, for det som er det viktigste og riktigste jeg vil gjøre med mitt liv er at jeg skal medvirke til at folk blir frelst. Om jeg bare er grunnen til at èn person er frelst, så er jeg fornøyd med livet mitt! Jeg vil selvfølgelig oppleve mye mer, men det er minstekravet. Kanskje har jeg allerede oppfylt det… Men jeg vil ikke satse på det, så det er bare å stå på!

Vil forresten igjen anbefale boka "Mirakler" av Pat Robertson, som jeg skrev om i et innlegg lenger nede. Har kommet over halvveis nå, og elsker den!

Foto:Thomas Egeland Støle(http://fotothomas.blogg.no/

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “fakta om Kristne

  1. Jeg synes selv jeg har blitt mer åpen og vennlig av meg siden jeg ble kristen 🙂 Er fremdeles veldig nytt og uvant for meg, men jeg trives med hvordan livet har blitt 🙂 Har vært med kjæresten både til Salem i Tr.Hjem og til Frikirka, og det er kjempekoselig begge stedene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *