At the cross i bow my knee.

Categories tanker, tro og filosofi

Dette bildet tok jeg sommeren 2008. Vi var på lunden på Pre-Team før vi skulle på misjonstur til Estland. Dette er Chris Johnny som Jesus på et drama. Bildet er ikke topp-kvalitet, men hadde ikke speilreflekskamera den gangen…

Hvis du lurer på hvorfor Jesus har en veske rundt halsen, så er det fordi syndene våre ligger i den. Alle skrev ned på en lapp ting de angret på, og ville ha tilgivelse for. Jesus tok med seg syndene på korset, slik at de ikke betyr noe lenger. Det er slik det var med den Ekte Jesus også(men han hadde dem ikke i en kameraveske.) Jesus har tatt straffen for oss allerede den gangen han døde,vi må bare tar imot! Den eneste grunnen til at han kunne gjøre dette var fordi han selv var skyldfri. Hvis også han hadde gjort noe galt, hadde han ikke kunnet ta vår skyld, men Jesus var fri fra synden!

Når vi har tatt imot han er vi tilgitt for det vi gjør, men det betyr ikke at vi kan gjøre hva vi vil. Vi er uansett frelst(reddet), men når vi gjør noe galt drar det oss bort i fra Gud. Det går til slutt utover oss selv, for reglene(budene) er satt for vår skyld! for at vi skal leve best mulig sammen. Når du blir en kristen får du en lengsel etter sannheten. En lengsel etter det som er rett! Jeg har ikke lyst til å gjøre noe galt. Av og til hender det at jeg gjør noe alikevel. Dette kaller bibelen å "falle i synd." Det er en forskjell på å falle i synd, og å leve i synd! Alle faller i synd, men vi skal ikke leve i synd, for da får vi en avstand til Jesus. 

Gud elsker deg så unaturlig høyt at du ikke en gang kan forestille deg det! En mor elsker sitt barn, slik at om det hadde drept en mann, hadde hun ikke sluttet å elske det. Men hun ville alikvel at han skulle gjøre det som var rett! Slik er det med Gud også, men hans tilgivelse og kjærlighet er mange ganger større!

Det kan være vanskelig å stoppe med å gjøre noe galt som du har gjort lenge, men da kan du be Gud om hjelp. Han vil høre deg!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *