My Secret Diary..

Categories tanker, tro og filosofi

jeg har pakket frem en dagbok i fra jeg var 7-8 år, og det er kjempemorro! Tenkte jeg skulle skrive noe av det inn her, så skal dere få æren av å vite hvordan jeg tenkte for en del år siden:) Har rettet skriften litt, for ellers er jeg ikke sikker på om alle hadde forstått:P

Her var jeg 7 år gammel:

17.3.1999. Andre skoledag. I dag hadde vi påskeversted. I dag laget jeg en påskekylling og påskeegg. Jeg er alene hjemme for mamma er i stavanger.

 


 

18.3.1999. I dag hadde jeg påskeversted jeg skal å på dåpskolen(?) Jeg har akkorat snakket med bestemor. Jeg har vert hos Harriet. Det har regnet mye. 

28.3.1999. I dag gikk jeg i kirken og sang.

31.3.1999. I dag så var vi i snøhulen, og vi gikk på ski(er hos pappa nå)

 3.4.1999. I dag så vi på ei gaupe som var utstoppet(bestemor og bestefar si)

4.4.1999. I dag så var jeg på toppen av slalombakken for første gang.

11.4.1999. I dag snakket jeg med pappa. Jeg var også med Ronald. Anders og Robert sprang etter meg og Ronald.


Her var jeg 8 år, og har faktisk begynt å skive små bokstaver!

18.3.2000. I dag hadde Tonje og Linda basar og da fikk jeg bli med. Tonje og Linda holdt på i 8 timer. Jeg var med i 4 timer(husker at jeg synes det var så mye…)

8.8.2000. I dag har jeg fikset i Nybygget for jeg skal ha hobbyklubb(skrevet: håddy kludd). Vi har besøk(legg merke til at jeg har skrevet besøk "desøk") av en som heter Ingeborg, og en som heter Betty.

 


Jeg hadde tydeligvis et problem  med å skrive B'ene rett vei:P

 

9.8.2000.Mamma måtte jobbe på skolen. I dag lekte vi ute helt til kl. 9.

 

9.9.2000. I dag har Anders hatt husarrest. Vi har passet på ham, og vi gikk på tur i skogen!!!!!!! gange 100000000 (det var forresten utropstegnene jeg ville multiplisere:P)

 

10.9.2000. Anders har husarrest enda. I dag har jeg og Inger Lise vert barnevakt for første gang.

16.9.2000. I går var det hobbyklubb og da falt jeg ned og fikk kjempevondt i nesa. I dag er jeg håven i leppa.(glemte vist å skrive ned at jeg faktisk datt ned 2 meter på et steingulv med bakhodet, og så fikk en jernstang på nesa. Fikk hjernerystelse, brakk nesten nesa, og måtte ligge i senga hele dagen.)

17.9.2000. I dag har vi laget hytte, og da kom Espen og Martin og Simen. De måtte være tjenere. De hjalp oss å bygge hytta. Vi tok grener fra en labyrint av blomster som var høyere enn hodene våre. På den ene veggen er en hekk, og på den andre veggen er pinner. Vi har knagger også. Vi har malt litt og vi har et bilde.

18.9.2000. I dag har jeg vert hos Kristine og kjedet meg(etterpå, altså). Etterpå var jeg på et barnemøte. Da var Ruth-Turid der.

19.9.2000. I dag har jeg ikke gjort så mye, men nå har vi besøk av Wenche (Mydland). Etterpå imorgen skal Vibeke og Karoline være barnevakt for meg og Anders.

21.9.2000. I dag har jeg vert på skolen. Da hadde vi loppemarked. Vi solgte masse. Jeg kjøpte en hel bag full og en pute(den fikk ikke plass i baggen). Jeg kjøpte en sparegris, en pute og masse pynteting. Senere var jeg hos Tonje. Vi skulle bygge hytte.

29.9.2000. I dag var det Hobbyklubb. Vi gikk til skogen. Vi fant masse fint. Vi skal lage av det til vinteren. 

30.9.2000. I dag har vi (jeg og Tonje) gått til Haua og plukket kastanjenøtter. Vi skal samle kjempemange slik at vi kan hoppe i det. (husker det kastanjefylte rommet vi så for oss med en kastanjehav vi kunne bade i… fikk bare en halvfull kasse, men…) 

 

3.10.2000. I dag har jeg vert på skolen. Tonje har vert i begravelse. Jeg har ikke hatt noen å leke med. Nå skal jeg rydde rommet. Jeg har vert på biblioteket og lånt to filmer. Jeg lånte "Jakten på nyresteinen" og "Pippi"

4.10.2000. I dag har vi vert på besøk hos Henry. Han hadde bursdag.

5.10.2000. I dag har jeg sittet og sett på film.

6.10.2000. I dag har jeg lekt med Tonje og da var det hobbyklubb. Vi fant en ny plass, og på hobbyklubben i dag pyntet vi der. (vi måtte flytte hobbyklubben etter jeg falt ned fra hemsen…)

7.10.2000. I dag har jeg vert med Tonje og da fant vi en øyenstikker. Den var gul og på hodet har den rart mønster som ligner på et ansikt.

8.10.2000. I dag har jeg vert med Tonje. Vi lekte med øyenstikkeren. Den heter øye.

 


 

9.10.2000. I dag har jeg vert med Maiken. Vi var hos naboen og kjøpte steiner. Vi fikk dem litt billigere. Jeg kjøpte fire steiner for ni kroner. En rosa, en blå, en hvit, og en sølv. Egentlig kostet det fem kroner pr. stk.

10.10.2000. I dag var jeg med Maiken. Vi var oppe i nybygget og laget ting, men da kom Tonje og Linda og etterhvert kom Inger Lise.

11.10.2000. I dag har vi hatt Sirkus, men vi fikk ikke hatt det ferdig, så vi skal ha det ferdig senere. Vi hadde kjøpt ballonger på Horjen, men de hadde bare vannballonger, så vi har bare små. Etterpå lekte vi med dem. Vi lekte at de var mennesker og tegnet ansikter på dem, og hvis de begynte å lekke tok vi papir rundt!!!!

12.10.2000. I dag har vi hatt Sirkus. Vi kastet vannballonger. Vi hev dem rundt. Ronald var sirkusdirektør. Inger Lise og Tonje og jeg var klovner.

13.10.2000. I dag har vi vert på toget. Vi kjøpte vestlandslefse. Vi hadde mye godteri, og nå er vi hos Betty og Ingeborg.

14.10.2000. I dag var vi på mac Donald's. jeg spiste en Pommes Frites og Hamburger og Brus. Det fulgte med en liten barbie. senere kjøpte vi boblejakke. Den var rød. Det var en svart som var nesten lik, men vi tok den røde.

17.10.2000. I dag har jeg lekt med Tonje. Vi var i nybygget. Vi var med Christina. Vi laget knagger til hobbyklubben. 

18.10.2000. I dag har mamma sett to kjempestore rotter. De var 20cm sånn ca. De var under kaninburet. For noen dager siden så jeg en hale. Jeg tror det var en rottehale.

19.10.2000. I dag har jeg vert med Tonje. Vi lagte på hekleballen.(en ball av sammenrullet fingerheklet garn) I dag har vi Barnevakt.

20.10.2000. I dag var det hobbykklubb. Vi laget knagger. Når det var slutt så jeg og Inger Lise en flaggermus midt i hobbyklubben.Jeg og Inger Lise var hos Marion og spiste middag. Til middagen hadde vi Pizza og Cola. Vi så to flaggermus. Tonje så bare en flaggermus.

25.10.2000. I dag

31.10.2000. I dag var jeg på skolen. Det var kjedelig. Etter på spilte jeg playstation. Vi spilte Crash Banidicot 3.

1.11.2000. I dag var jeg på skolen. Etterpå hjalp jeg mamma å bære ved. Vi bare kjempemange. Nå er bestemor barnevakt.

24.11.2000. I dag har jeg vert med Tonje. Vi fikk ikke gjort så mye for jeg skulle bare være der i to timer. Vi satt å snakket en stund. Etterpå tegnet vi. Jeg tegnet Nasse Nøff og en Pikachu.

16.12.2000. I dag har jeg sovet hos Kristine. Vi lekte blindebukken.

17.12.2000. I dag var vi på tur (i janshålo). Da så vi julestjernen. De hadde et loft som vi lekte på. Vi bandt bamsene og lot de henge ned. (bandt et tau en halen på stakars Amadeus, og kastet han ned på de voksne i fra hemsen)

26.01.2001. I dag fikk vi pinneunger(pinnedyrenes egg klekket) og jeg fikk lov til å male.

31.1.2001. I dag har vi fått 4 pinneunger. Nå er bildet nesten ferdig. I dag hadde mamma bønnegruppe. Vi fikk is og nonstop og kake og peanøtter.

 

Det var den dagboka! På slutten har jeg også skrevet ned en sang som jeg og Kristine skrev. Den heter "en liten skilpadde!"

En liten skilpadde

Ut og går

Ser seg for

Når den skal 

over veien

for å kjøpe

seg litt mat

men den ble

overkjørt…

(spør meg om noter)

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “My Secret Diary..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *