These footprints following me…

Categories Q Lignelser

Dette må være den mest kjente av slike historier, men det er jo kjempebra også! Hør også den nydelige sangen

 Leona Lewis – Footprints in the sand.

FOTSPOR I SANDA!
En natt hadde en mann en drøm. Han drømte at
han spaserte langs stranden sammen med Herren!
Over himmelen kom bilder fra livet hans til syne.
For hvert bilde han så, oppdaget han at
det var to par fotspor i sanden; det ene var
hans egne, og det andre var Herrens.

Da det siste bildet fòr forbi over himmelen, så
han tilbake på forsporene i sanden.
Han la merke til at mange ganger i livets løp var det
bare ett par forspor. Da oppdaget han også,
at det var de gangene da livet hans hadde vært
vanskeligst og mest smertefullt!

Dette forsto han ikke, så han spurte Herren:
'Herre, du sa en gang at da jeg bestemte meg
for å følge deg, ville du alltid gå med meg,
og aldri forlate meg. Men du ser at da min nød var størst,
og livet var vanskeligst å leve, da var det bare ett par fotspor.

Jeg forstår ikke hvorfor du forlot meg da jeg trengte deg mest?
Da svarte Herren: 'Mitt kjære og dyrebare barn!
Jeg elsker deg og vil aldri forlate deg. De gangene i livet
ditt da prøvelsene og lidelsene dine var størst – og du bare kan se ett par spor i sanden, det var de gangene da jeg bar deg i armene mine.


 

5 kommentarer

5 thoughts on “These footprints following me…

  1. SV: Ja du blomstrene var så nydelige. Det hang sånne overalt i gatene der vi var ^^ skikkelig vakkert og spesielt!
    Jeg skal ta å høre den sangen, tar i mot alt av musikktips 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *