Du er født orginal. Ikke dø som en kopi.

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg tror at det er viktig for selvbildet at vi oppdager hva vi er gode til, og får brukt det til noe bra. Gud har faktisk skapt deg akkurat slik han ville ha deg med gaver, og talenter og hele pakken! Alle har noe de kan gi videre til andre, om det så er evnen til å smile, til å gi, eller til å spille fotball. Alt kan brukes til noe  positivt. Jeg vil at du skal sette deg ned å skrive en liste med ting som du er flink til! Ikke fordi du skal skryte, eller være selvgod, men at du skal bli mer obs på hva du kan! Jeg valgte å poste min liste som et eksempel. 

   Male 

       Oppmuntre

        Lytte

       Komplementer  

        Skolen

       Filosofere

      Tenke på andre

      Engasjere meg i det jeg er interessert i?

      Prøve(!) å sette andre foran meg selv   

      Skrive ned tanker å innskytelser

      Scrapbooking

      ta bilder

      Lese/skrive

      være en støtte/trøst

      Tilpassning

       inkludere

      Synge

      Spre glede?

      Åpen

      Se ting fra flere sider

 

Vet ikke i hvor stor grad jeg er god til alle punktene, men… Det var(iallefall for meg) vanskelig å finne 20 punkter på lista, men IKKE GI DEG! for de er der, det er bare ikke lett å se dem alltid. Hvis du synes det er vanskelig kan du jo spørre folk rundt deg om de vet flere ting du kan legge til… Hvis du går helt tom får du bare skrive ting du er mindre god på, men kan gjøre, for de er også viktige!

 

Det er viktig å være fornøyd med seg selv. Elsk deg selv, så kan du elske andre, og bibelen sier; Elsk dine neste som du elsker deg selv! (da må du elske deg selv!)

 

1 kommentar

1 thought on “Du er født orginal. Ikke dø som en kopi.

  1. sv: sånn føler jeg det også, rekker ikke alt jeg vil liksom :S får ofte bare en halvtime- en time sammen med kjæresten min på hverdagene, kanskje ikke det engang :S virkelig dumt, men da har man en ekstra god grunn til å glede seg til helgen hvertfal! 😀
    Skal nok på møtet ja ^^ gleder meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *