Blinke lille stjerne

Categories Q Lignelser

Jeg har samlet en del på små "lignelse" historier som har med kristendommen å gjøre. Synes noen av dem er skikkelig bra, så jeg tenkte at jeg skulle poste en del av dem her. Lager en ny kategori "Lignelser" slik at de blir lette å finne…

 

Blinke lille stjerne

En av landets dyktigste pianister skulle holde en lunsjkonsert i Konserthuset. Det var dekket bord langs langsidene i rommet, og i midten sto flygelet. De besøkende spiste og småpratet mens de ventet på at konserten skulle begynne.

En kvinne hadde tatt med sin fem år gamle sønn for å oppmuntre interessen hans for pianospilling. Plutselig fikk hun øye på et par bekjente noen bord lenger bort, så hun ba sønnen om å vente ved bordet mens hun vekslet noen ord med vennene.

En stund senere hørtes nølende toner fra flygelet. Alle kikket nysgjerrig opp. Moren til femåringen skjønte forskrekket at sønnen, i stedet for å vente ved bordet, hadde sneket seg bort til flygelet. Der satt han nå og spilte Blinke lille stjerne med en finger. 

Moren ble naturlig nok pinlig berørt. Hva ville de andre besøkende si?

Men før hun rakk å styrte fram og sette en stopper for klimpringen, sto med ett pianisten framme ved flygelet. Han satte seg ved siden av gutten på pianokrakken, smilte til ham og hvisket at han skulle fortsette å spille. Så framførte mesteren og nybegynneren sammen Blinke lille stjerne. Gutten spilte melodien, pianisten la til akkorder og andrestemmen. Publikum var trollbundet. 

Når du er ute på dypt vann, når ingenting blir helt som du hadde tenkt deg – lytt nøye. Da kommer du til å høre Gud hviske til deg: "Ikke slutt å spille. Gi meg også plass på krakken, så spiller vi sammen. Bruk det talentet du har, lite eller stort, så skal jeg forvandle det til noe storslagent."

Bønn:
Gud – så langt idag har jeg verken sladret eller mistet humøret. Jeg har ikke vært sur, slem eller egoistisk. Men om noen minutter er det på tide å stå opp av sengen, og fra da av kommer jeg til å trenge en god del hjelp. Amen

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Blinke lille stjerne

  1. SV: tusen takk for hjelpen 🙂 da har jeg noen blogger å lese ^^
    selv skriver jeg ikke om kristendommen, legger ut kristne sanger av og til , men ikke noe mer 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *