barnebokillustrasjon

Categories A Hobby

på skolen har vi en oppgave om å illustrere en barnebok. Den skal være ferdig i morgen(onsdag) men jeg er så godt som ferdig. Tenkte å dele disse sidene med dere. Oppgaven gikk ut på å velge en barnebok, og lage tre tegninger som passer til teksten med et annet formspråk enn det som allerede er i boka. Vi kunne velge teknikk. Jeg valgte å tegne figurene, scanne dem inn i Photoshop, og fargelegge dem der! Ble litt fornøyd med resultatet, men kunne godt ha fått mer tid til å arbeide med en slik oppgave..

For å ta deg kjapt med i handlingen, så handler barneboka mi om en liten gutt som ikke kan gå. Det som holder ham oppe er den daglige skumringstimen, rett før han legger seg. Da får han besøk på sengekanten av en liten mann som flyr inn igjennom vinduet, og tar han med til skumringslandet; landet hvor alt er mulig! Her kan gutten gjør alt det som han ikke kan gjøre ellers, og mer til! Boka heter skumringslandet og er skrevet av Astrid Lindgren.

Her er mine illustrasjoner til boka;

Det siste bildet er i fra når gutten Göran og herr Liljenkvast kommer til slåttet for å besøke kongen og dronningen i skumringslandet. Har ikke enda skrevet teksten til, så jeg mangler en side, men legger det ut nå alikevel:) Er heller ikke helt fornøyd med fargene på det siste bildet.. har du noen tips?

2 kommentarer

2 thoughts on “barnebokillustrasjon

  1. Spennende oppgave! Jeg missunder deg der. Photoshop er morsomt å jobbe med, selv liker jeg å jobbe i programmet. Jeg antar du går media og kommunikasjon, med slike oppgaver?
    Min favorittdel er blomstene på engen, og dybden på siste illustrasjon 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *