supernatural answer!

Categories tanker, tro og filosofi

Gud gir alltid bønnesvar, men ikke alltid på den måten du ønsker. "Hva er da vitsen med å svare i det hele?" Han vet best! Han svarer på den måten som er best for deg, og de rundt deg. "Hva er da vitsen med å be?" Hvis ikke er det ikke sikkert han svarer på den beste måten. Med å be forteller du Gud hva som er viktig for deg på to måter. den ene er at du forteller at det er viktig for deg  f. eks. at du får fred til å sove nå, og er uthvilt i morgen, slik at du kan våkne, og være opplagt til å synge på møtet. Den andre tingen du viser ham er at det er viktig å tilbringe tid med ham. Når du ber, tilbringer du tid med Gud, og det vil han belønne; i form av bønnesvar! Han vil hjelpe deg. Se for deg en far; Stolt som en Hane over sønnen sin! Han vil gjøre alt for at fotballkampen i morgen skal gå godt. Hvorfor skulle ikke da Gud, vår himmelske og Perfekte Far ønske oss alt godt! Gud gir bønnesvar mange ganger, men hva med de gangene du ikke får svar?  

 

Jeg tror kanskje dette har to svar; 

*At vi ber feil; Be om ting som er etter Jesu hjerte, hans verdier. Disse finner du ut av ved å lese i bibelen:) tenk;" WWJT, What Would Jesus Think." Be om det som er best for deg og andre, og prioriter på den rette måten; sett Gud først! Jeg tror f eks. ikke at dette er en bønn etter Guds hjerte; 

"Jeg trenger at du gir meg penger til denne turen! Jeg lover å snakke om deg til de jeg treffer, så hvis du ikke gir meg penger, kan jeg ikke spre ditt navn!"

Be heller slik: "Gud, du vet hva som er best. Send meg dit du trenger meg. Hvis du vil at jeg skal reise, må du gjøre et mirakel, slik at jeg får råd til dette. Jeg stiller meg til din disposisjon, slik at du kan gjøre det med meg som vil bære mest frukt."

Jeg tror det er viktig å være ydmyk. Stole på Gud, og la han ta kontrollen. Hørte en forklaring på ordet "ydmyk" en gang; makt under kontroll; Du har styrken, og det som trengs for å klare deg selv, men du lar andre ta styringen; Velger å være ydmyk!

Ikke gi Gud tomme løfter, eller trusler. Han vil det som er best for deg, så spill på lag!

*At Gud vil svare, men at tiden enda ikke er inne.

Gud vet hele tiden den beste måten å gjøre ting på. Vi kan ikke alltid se hvorfor Gud ikke fikser ting slik som vi ønsker; Når det gjelder mange problemer tenker jeg at det finnes en så enkel løsning for Gud; han er jo tross alt allmektig! Jeg tror at i slike tilfeller er grunnen (til at han ikke hører på meg, og fikser alt fort og enkelt) at vi skal lære noe. Hadde vi alltid blitt beskyttet mot f.eks. dødsfall, så hadde i ikke tålt noe lenger! Hvis Gud hadde fått alle mobbere, spottere, og ondsinnede folk til å flytte, eller plutselig se Jesus i en drøm å bli kristne, så hadde vi ikke lært oss å leve med slike rundt oss. Og enda viktigere; uten problemer hadde vi ikke lært oss å bli avhengige av Gud. 

Kanskje vil Gud vente med å frelse det stakkars ensomme narkovraket på hjørnet til han har sunket enda lavere, fordi han da får erfaringer som kan bli enormt nyttige når han blir kristen. Han har venner han kan fortelle om Gud til. Langere som kan se forskjellen som har skjedd i ham, og et sterkt vitnesbyrd om hvordan Gud reddet ham fra rusen grep om ham. Apropos det las jeg en gang en ganske sterk bok som het "Hell's Angel(s?)" av Brian (ettelleraent). (Ganske lenge siden, så jeg husker det litt dårlig, men boka gjorde inntrykk!) om en mann som hadde blitt kristen etter flere år i motorsykkelklubben "Hell's Angels" Han traff faktisk Jesus; så han helt tydelig foran seg i en hallusinasjon under påvirkning av ettellerannet stoff…

Igjen er det viktig å bare legge ting i Guds hender, å ikke slutte å be! Som Johnny Pettersen alltid sier; Hvis du ikke blir frisk nå, så kom igjen neste møte! og neste møte! og møtet etter det! Du må ikke gi opp, for da skjer det iallefall ikke noe!

 

 

Jeg tror at bønn er enormt viktig, og at bønnene alltid blir hørt! Gud hører dem, og gjør det beste som kan bli gjort med dem! han vet det beste, og lar det skje hvis du ber! 

Jeg hørte også en gang noen som sa (lurer på om det var Johnny P. som sa det også..)at his du hører en tale der det ikke blir brukt noen bibelvers for å underbygge poengene, så bør du være litt skeptisk. Vi må alltid måle opp mot Guds ord, slik at det vi hører ikke bare er et produkt av menneskers "logiske" tanker, som til tider kan være svært mangelfulle. Du bør alltid sjekke det du hører med bibelen, Være kritisk! også til det jeg sier, for alle mine oppfatninger stammer nok ikke i fra bibelen, og i fra Jesus. Desværre. Men jeg skal prøve å finne et par bibelvers;

Matteus 7.7."Be så skal dere få(…)" les t.o.m. vers 11;o)

2 kommentarer

2 thoughts on “supernatural answer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *