Jørpeland during the weekend:)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Lørdag startet tidlig da Thomas ringte meg kl 6 for å si god natt. Jeg fikk ikke sove, så stod like godt opp:)

Jeg tenkte at siden Thomas hadde vekket meg kl 6, så brydde han seg ikke om jeg vekket han klokka 9, så kvart på 8 gikk jeg ut for å besøke ham:)

Jeg var kanskje fremme litt før 9, men det interessante var: Det var så kaldt ute at pusten min frøs i håret mitt! Det har jeg aldri opplevd før, men det kom litt hvit, snøaktig på hver side av hodet. (himmelen var helt klar, så det snødde ikke!) Jeg kom akkurat frem før sola kom opp. Gjett om jeg angret på at jeg ikke hadde ekstra genser under jakken!

Uansett; jeg hadde rett, og han brydde seg ikke (så mye) om at jeg vekket ham. Vi tok følge ut på haua i 10tida. Han skulle i utdritningslaget til Toril June, mens jeg skulle opp til Arvid for å øve på et dramastykke. Kort fortalt ble det ikke noe av dramastykket. 

Da vi endelig hadde avklart det fikk jeg jammen være med på utdritningslag jeg også. Thomas skulle spille gitar på en sang, og ta en del bilder, så jeg hjalp egenlig bare til med å stille opp allesammen på bildene. 

Klokken 3 hadde jeg dusjet, og var pakket og klar til å reise til Jørpeland! Vi skulle på et møte sammen med ungdommer i fra pinsemenighetene i hele Rogaland! Det var her vi skulle ha hatt drama, meg jeg er egentlig glad for at vi droppet det; standarden var ganske høy der! Vi hadde en konkurranse hvor Haua ikke vant i en eneste gren; si jeg elsker deg på flere språk, og sjarmere dommerne, spille luftband etter en random sang, skrike høyest.. Jeg synes Johnny, Arvid, og Tom Edward gjorde en fremragende jobb som luftband. Vi skylder på partiske dommere!

To jenter i fra Moi hadde en dans som var enormt bra! Hadde vert morro å kunne danse slik, men tror jeg får holde meg til å se på, og beundre andre:)

Programlederne var også helt topp, men det som overgikk alt dette var Musikken! Jeg tror det var et lovsangsteam i fra Sandes som ledet lovsangen. De hadde mange sanger jeg ikke kunne, noe som ikke alltid er like morro, men jeg lærer ganske fort, så jeg sang med så godt jeg kunne, og stemningen ble etterhvert helt fantastisk! 

Jeg fikk en tanke om at jeg ville be for Thomas, så han kanskje kunne bli kvitt smertene i ryggen, men ventet litt, på den beste anledningen, eller noe..

Johnny Pettersen er også fantastisk! Han inspirerer stadig, og det skjer alltid ting på møtene der han taler. Vi fikk en innføring (med film) i hans liv som misjonær i (hovedsaklig) Asia, og Afrika, og han inviterte først opp de som ville oppleve noe med Gud. Han ba for oss, og så ba han opp alle som hadde sykdommer, eller vondt noe sted. Det kom kanskje opp 20-30 personer eller noe slikt. Vi ba for allesammen, og mange ble helbredet. Flere hadde hatt migrene, eller vondt i hodet under møtet, Thomas ble plutselig frisk i ryggen, noen hadde hatt vondt i skuldrene osv. Til slutt spurte han om noen hadde en fot som var litt kortere enn den andre, som førte til ryggsmerter. En hånd ble rakt opp bak ryggen hans, oppe på scenen. Det var ei jente i lovsangsteamet som alltid hadde hatt vondt i ryggen på grunn av en fot som var kortere enn den andre. Alle som hadde kommet frem fordi de ville oppleve noe med Gud flokket seg rundt henne nedenfor scenen, og ei jente sa , nesten overrasket i mikrofonen; "den he våkst ut!" "kult!" Jeg stod litt i bakgrunnen, men snakket med henne senere. Hun sa at det var så rart; Akkurat som om hun hadde stått på en måte hele livet, og det hadde plutselig forandret seg. 

Etter møtet kjøpte vi pizza, og koste oss i det utrolig kule, og fine ungdomsområdet i kjelleren. Møtet hadde vart ganske lenge, så vi fikk ikke mer enn en time på oss før vi måtte karre oss inn i bussen igjen, og siktet mot Haua. Vi hadde forresten med oss noen folk i fra Evangeliehuset i Egersund…

Jeg var ganske trøtt (etter å ha stått opp kl 6, som du sikkert husker) så jeg sov nesten hele bussturen:)



Thomas har tatt bildene i fra møtet:)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *